آفتاب
استاندار یزد در کنفرانس سلول‌های بنیادی:

یافته‌‏‏های پژوهشگاه رویان کمک بزرگی برای حل مسائل زیستی است

یافته‌‏‏های پژوهشگاه رویان کمک بزرگی برای حل مسائل زیستی است

استاندار یزد با تشریح چشم‎‎انداز استان در راستای گسترش علوم نوین، رویکرد یزد را با توجه به مشکل کم آبی، ایجاد مراکز علمی و پژوهشی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه یزد، سید محمد میرمحمدی در کنفرانس علمی «کاربردها، پتانسیل‎‎ها و چشم‌‏‏انداز سلول‎‎های بنیادی»، ضمن تسلیت رحلت عالم وارسته آیت‌الله مهدوی کنی، به خدمات ارزشمند دکتر حسین بهاروند، پژوهشگر برجسته سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان و محقق برگزیده جهان اسلام اشاره کرد و با تاکید بر بیشتر شدن این سرمایه‎‎ها در کشورمان، تصریح کرد: در وجود همه افراد این استعدادهای الهی نهفته است، ولی باید این استعدادها شکوفا شده و در عرصه‎‎های مختلف بالفعل شوند.

وی سیاست و رویکرد استان یزد را به دلیل وجود مشکل کم آبی متوجه پارک‎‎های علم و فناوری و متمرکز بر ایجاد مراکز علمی و پژوهشی دانست تا از این طریق بتوان هم توانمندی‏‏‌های استان را افزایش داد و هم به رویکرد دانش محوری کشور تحقق بخشید.

میرمحمدی در ادامه با اشاره به بازدید خود از فعالیت‎‎های پژوهشگاه رویان، افزود: در این بازدید گزارشی از اقدامات صورت گرفته، هم در رابطه با سلول‎‎های بنیادی و هم مرکز پیوند بافت و غیره ارائه شد که کمک بزرگی به حل مسائل زیستی و رفع مشکلات امروز خواهد کرد و این توانمندی‎‎ها از همکاری رویان با دانشگاه و جهاد دانشگاهی شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: درخواست استان یزد در این بازدید ایجاد شعبه‎‎ای از رویان در استان یزد بود که در همین راستا نیز تفاهم‏‏‌نامه‎‎ای را امضاء کردیم که بر اساس آن هر کدام از اعضای طرف این تفاهم‌نامه یعنی جهاد دانشگاهی یزد، استانداری یزد، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و پژوهشکده سلول‎‎های بنیادی پژوهشگاه رویان تعهداتی را برعهده دارند و این کنفرانس نیز آغاز این اقدامات است که امیدواریم به سرعت شاهد توفیق در این رابطه باشیم.

استاندار یزد در پایان از هم‌بستگی و تعامل خوب مراکز علمی و دانشگاهی یزد به عنوان یک نقطه قوت یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که این روابط تقویت شود و با بهره‎‎گیری از توانمندی‏‏‌های نیروهای ارزشمند و دانشجویان به عنوان آینده‎‎سازان کشور، شاهد کسب رتبه‏‏‌های درخور توجه باشیم.

انتهای پیام

کد N552983

وبگردی