آفتاب
رییس هیات کشتی خوزستان عنوان کرد

ایراد گرفتن از لیگ کشتی به خاطر از دست دادن منافع

ایراد گرفتن از لیگ کشتی به خاطر از دست دادن منافع

رییس هیات کشتی خوزستان با بیان اینکه حضور دو تیم از این استان در لیگ کشتی فرنگی باعث پیشرفت هرچه بیشتر این رشته در خوزستان می‌شود گفت: نماینده اندیمشک شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

حسین مرعشیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور تیم‌های جراحی پاستور اندیمشک و نفت مسجد سلیمان در مرحله نهایی لیگ کشتی فرنگی اظهار کرد: خوشبختانه برای اولین بار خوزستان با 2 تیم در لیگ کشتی شرکت می‌کند. در ابتدا مخالفت‌هایی با این امر صورت گرفت اما در نهایت با رایزنی‌هایی که با مدیرعامل نفت مسجد سلیمان داشتیم وی موافقت خود را با حضور این تیم در لیگ اعلام کرد تا نفت مسجد سلیمان و جراحی پاستور اندیمشک در لیگ کشتی شرکت کنند.

رییس هیات کشتی خوزستان با بیان اینکه هر دو تیم استان شرایط خوبی برای حضور در لیگ دارند افزود: تیم جراحی پاستور از مهره‌های بسیار خوبی بهره می‌برد و مطمئنا شانس زیادی برای قهرمانی دارد. نفت هم نفرات خوبی را جذب کرده اما با توجه به غیبت این تیم در مرحله اول لیگ شانس خیلی زیادی برای قرار گرفتن در بین 3 تیم اول ندارد تا بتواند در جام باشگاه‌های جهان شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: جراحی پاستور از کشتی‌گیران خوبی نظیر سعید و سامان عبدولی، مهدی زیدوند، امیر قاسمی و... بهره می‌برد و به خوبی تقویت شده تا ان‌شاءالله قهرمانی لیگ را از آن خود کند. هیات کشتی خوزستان نیز در حد بضاعت کمک‌های مالی به این تیم انجام داد تا به تقویت هرچه بیشتر آن کمک کند. ما به دنبال این هستیم که کشتی در خوزستان هرچه بیشتر پیشرفت کند و مطمئنا حضور دو تیم از استان در رقابت‌های لیگ کمک زیادی به کشتی خوزستان خواهد داشت.

مرعشیان در ادامه درباره ارزیابی خود از شکل جدید برگزاری لیگ کشتی نیز گفت: مطمئنا محاسن این نوع برگزاری بسیار بیشتر از معایب آن است و به نظر من فدراسیون کشتی در این باره نمره قبولی گرفت. آغاز هر کاری با نقاط مثبت و منفی همراه است اما معتقدم هرچه به جلو برویم معایب آن نیز برطرف خواهد شد.

رییس هیات کشتی خوزستان پایین بودن دستمزد کشتی‌گیران برای حضور در لیگ را عاملی بسیار مهم برای ترغیب هرچه بیشتر تیم‌ها جهت حضور در این رقابت‌ها ارزیابی کرد و افزود: حضور کشتی‌گیران در تیم‌های مختلف بر اساس فرآیند انجام شده است و تمامی کشتی‌گیران باید بین 14 نفر اول رنکینگ کشوری باشند که این موضوع سبب شده دیگر مانند سابق شاهد رفیق‌بازی در انتخاب کشتی‌گیران و لابی‌گری در این گونه موارد نباشیم.

وی به انتقاد برخی کارشناسان کشتی که حضور کم تماشاگران در لیگ جدید را مهم‌ترین نقص لیگ می‌دانند این گونه واکنش نشان داد: متاسفانه برخی افراد از جامعه کشتی به این قضیه دامن می‌زنند. کسانی که تا سال گذشته در لیگ ذی‌نفع بودند اما الان دست‌شان کوتاه شده و منافع خود را از دست داده‌اند این موضوع را خیلی پررنگ می‌کنند و محاسن لیگ را نمی‌بینند و فقط انتقاد می‌کنند.

مرعشیان افزود: برخی می‌گویند این موضوع که یک کشتی‌گیر در یک روز مسابقه 5 یا 6 کشتی بگیرد باعث خستگی و آسیب او می‌شود و جذابیت مسابقه‌ها را کم می‌کند که فدراسیون برای آن دلیل منطقی دارد و می‌گوید کشتی‌گیران در مسابقه‌های جهانی و یا بازی‌های آسیایی هم در یک روز چند مرتبه به روی تشک می‌روند و کشتی‌گیران باید آمادگی بالایی داشته باشند. از آنجا که هدف فدراسیون یکسان‌سازی شرایط لیگ با رقابت‌های مهم است کشتی‌گیران باید با آمادگی بالا در این رقابت‌ها حاضر شوند. این کار از وزن کم کردنهای پیاپی نیز جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

کد N552960

وبگردی