آفتاب

همکاری هسته‌ای آفریقای جنوبی با چین و ژاپن

همکاری هسته‌ای آفریقای جنوبی با چین و ژاپن

آفریقای جنوبی در راستای راه‌اندازی نخستین نیروگاه هسته‌ای‌اش پس از امضای قراردادهای همکاری با روسیه و فرانسه ادامه همکاری هسته‌ای با چین و ژاپن را خواستار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از سایت تخصصی ورلد نوکلیر، بنا به گفته دولت آفریقای جنوبی، تیناپترسون،‌ وزیر انرژی این کشور با چین در هفته نخست نوامبر و پس از آن با ژاپن قرارداد همکاری هسته‌ای امضا می‌کند.

هم‌چنین دولت آفریقای جنوبی قصد دارد در ادامه روند ساخت و تکمیل نخستین نیروگاه هسته‌ای‌اش که به گفته مقامات دولتی این کشور تنها راه رفع بحران کمبود انرژی در این کشور است با کشورهای آمریکا و کره جنوبی نیز قرارداد هسته‌ای امضا می‌کند.

هم‌چنین اخیراً‌ دولت آفریقای جنوبی هم‌زمان با امضای قراردادهای مختلف هسته‌ای، طرحی را ارائه کرده است که طبق آن دولت این کشور رسماً‌ از همه کشورهای که در ساخت راکتورهای هسته‌ای مهارت دارند و نیز مایل به همکاری در ساخت و تکمیل نیروگاه هسته‌ای آفریقای جنوبی هستند؛ دعوت کرد در این طرح شرکت کنند. این طرح آفریقای جنوبی مبنی بر دعوت از کشورهای مختلف در ساخت راکتورهای هسته‌ای نشان دهنده نیاز مبرم این کشور به انرژی است.

در حال حاضر آفریقای جنوبی برای ساخت یک نیروگاه هسته‌ای با ظرفیت تولید 9600 مگاوات انرژی برنامه‌ریزی کرده است.

هم‌چنین سازمان انرژی هسته‌ای آفریقای جنوبی اقدامات دولت این کشور در زمینه امضای قراردادهای هسته‌ای دولتی با کشورهای دیگر را مهم خوانده است و این اقدامات را در ساخت هرچه سریع‌تر نیروگاه هسته‌ای آفریقای جنوبی بسیار موثر می‌داند.

در حال حاضر آفریقای جنوبی با گسترش تاسیسات هسته‌ای خود خواستار رفع کمبود انرژی به وجود آمده در این کشور و کاهش تولید آلاینده‌های کربنی حاصل از سوخت مواد فسیلی است.

انتهای پیام

کد N552952

وبگردی