آفتاب

سبحانی‌نیا: مجازات عاملین اسیدپاشی مانع تکرار حوادث مشابه می‌شود

سبحانی‌نیا: مجازات عاملین اسیدپاشی مانع تکرار حوادث مشابه می‌شود

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که برخورد جدی دستگاه قضایی با عاملین اسیدپاشی می‌تواند موجب جلوگیری از تکرار این حوادث در آینده شود.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه موضوع اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان ربطی به طرح حمایت از آمرین به معروف ندارد، گفت: همزمانی این اتفاق با رسیدگی به این طرح در مجلس تصادفی است.

وی افزود: اینکه برخی می‌گویند اسیدپاشی با انگیزه مبارزه با بدحجابی صورت گرفته اینطور نیست و هنوز دستگاه‌های مسئول در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بین چهار نفری که مورد اسیدپاشی واقع شدند دو نفر سرپایی معالجه شدند و این اتفاق در مورد دو نفر دیگر عوارض جدی به جا گذاشت. به هر حال باید به این مساله رسیدگی شود تا باب نشود که گروه و جریانی به خاطر بدنام کردن یک حرکت اصیل دست به چنین اقدامی بزند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رسیدگی عاجل دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت کشور و نیروی انتظامی به این حادثه، تصریح کرد: امیدواریم ریشه‌یابی دقیق در این زمینه صورت گیرد و جلوی این حرکت‌های ناموزون با فرهنگ اسلامی ما گرفته شود چرا که شانتاژهای این‌چنینی با هر انگیزه‌ای که باشد تاثیر منفی در جامعه به جا خواهد گذاشت و جامعه اسلامی آن را نمی‌پسندد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید مطابق موازین اسلامی با عاملین این حادثه برخورد شود و اغماضی نسبت به آنها صورت نگیرد چرا که در این صورت تبعات منفی به جا خواهد گذاشت حتی عفو و گذشت نسبت به این افراد هم باعث جری‌تر شدن دیگران می‌شود.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی باید به صورت جدی با این افراد برخورد کند تا این مجازات اثر لازم را داشته باشد چرا که برخی مجازات‌های اسلامی با هدف بازدارندگی و جلوگیری از اقدامات بعدی انجام می‌شود تا جلوی وقوع منکر در آینده گرفته شود اما در غیر این صورت اثر بازدارندگی نخواهد داشت.

انتهای پیام

کد N552938

وبگردی