آفتاب

ابراهیم جعفری: داعش در کشورهای دموکراتیک به وجود آمده است

ابراهیم جعفری: داعش در کشورهای دموکراتیک به وجود آمده است

وزیر خارجه عراق در سخنانی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در عراق به وجود نیامده است بلکه این گروه دست‌پرورده کشورهای دموکراتیک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه‌نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در جریان نشست مشترک با سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ریاست یانا هابیشکوا رییس هیات اتحادیه اروپا در عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در عراق رشد نیافته و در این کشور پایان نخواهد یافت بلکه این تشکیلات توسط کشورهای دموکراتیک ایجاد شده است.

این در حالی است که هابیکشوا در جریان این دیدار از حمایت کشورهای اروپایی نسبت به نیروهای مسلح عراق و ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به پناهندگان این کشور خبر داد.

مسوولان در جریان این نشست درخصوص اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و همچنین حمایت کشورهای اروپایی از بغداد در عرصه‌های نظامی و انسانی به بحث و مذاکره پرداختند.

جعفری همچنین تاکید کرد که تروریست‌های داعش از کشورهای دموکراتیک در آن فضایی آزادانه حاکم است، وارد خاک عراق شده اند و این بیانگر آن است که داعش فرهنگ وحشیانه و خونباری دارد که تمامی مبادی و اصول زندگی را هدف قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار گسترش فرهنگ وحدت، صلح، محبت و همکاری با هدف ریشه‎کن شدن تروریسم شد.

در همین حال سفیران کشورهای اروپا از تمایل خود برای حمایت از دولت جدید عراق خبر دادند.

ازسوی دیگر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که بغداد خواهان برقراری روابط بهتر با جامعه جهانی است چرا که هم‌اکنون شاهد حملات وحشیانه‌ای است که تهدیدی برای کشورهای منطقه و جهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N552913

وبگردی