آفتاب
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی خبرداد

تولید سالانه 74 هزار تن عسل در ایران

تولید سالانه 74 هزار تن عسل در ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی مقدار عسل تولیدی سالانه در کشور را 74 هزار تن اعلام کرد و افزود :این مقدار در دنیا یک میلیون و 650 هزار تن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مازندران، رکنی امروز پنجشنبه در نخستین جشنواره ملی عسل که در شهر شیرگاه برگزار شد، توازن صادرات و واردات به نفع صادرات از کشور را از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در امور دام و طیور در آینده نزدیک دانست.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته از وارد کنندگان شیر خشک در کشور بودیم گفت :خوشبختانه با تغییر سیاست در تولید و نشاط تولید در پایان سال گذشته شاهد صادرات 550 هزار تنی مواد لبنی به کشورهای همسایه و اروپایی بوده ایم.

وی ادامه داد: در سال جاری شاهد آزادسازی صادرات دام زنده و ایجاد انباشتگی تولید در واحدهای دامی برای تولید کنندگان و تنظیم بازار بودیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با اشاره به اینکه سال گذشته پیش بینی 150 هزار تنی صادرات مرغ را در کشور داشته ایم گفت: از مجموع پیش بینی های صورت گرفته 15 هزار تن انجام شد و 45 هزار و 500 تن صادرات گوشت مرغ را از کشور داشته ایم.

رکنی افزود: تلاشمان بر این است امسال صادرات مرغ و تخم مرغ را افزایش دهیم.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: با توجه به اینکه این ماه اوج مصرف مواد لبنی و پروتئینی است شرایط تولید به گونه ای است که عرضه بیشتر از تقاضا باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با ابراز خوشبختی از این‌که در بحث عسل از کشورهای صادرکننده هستیم، جمعیت زنبور داران کشور را 73 هزار نفر دانست و افزود: 6 میلیون و 300 هزار کلنی در کشور وجود دارد که این میزان در دنیا 81 میلیون است.

رکنی مقدار عسل تولیدی سالانه در کشور را 74 هزار تن اعلام کرد و افزود :این مقدار در دنیا یک میلیون و 650 هزار تن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ادامه داد: سرانه عسل مصرفی در دنیا 220 گرم و در کشور 926 گرم است.

وی خواستار راه اندازی آزمایشگاه مرجع جهت تشخیص عسل اصل از تقلبی شد.

رکنی تصریح کرد: موافق واردات ملکه زنبور عسل هستیم.

انتهای پیام

کد N552763

وبگردی