آفتاب

بناب از حقابه قانونی خود محروم است

بناب از حقابه قانونی خود محروم است

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از اختصاص نیافتن حقابه این شهرستان انتقاد کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از اختصاص نیافتن حقابه این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد باقری در نشست شورای اداری بناب که با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد با بیان اینکه در بارندگی‌های روزهای اخیر شهرستان بناب با 125 میلی متر بارندگی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در بناب آب وجود دارد اما حقابه آن را نمی‌دهند.

وی افزود: در سالهای گذشته 4 سد در اطراف شهرستان بناب احداث شده که اگر سهم بناب در استفاده از آنها نادیده گرفته شود در تامین آب صنعتی، کشاورزی و شرب با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

باقری، خواستار نظارت و ساماندهی تخصیص حقابه‌های منطقه شد.

نماینده مردم بناب در مجلس، بناب را شهر بدون کمربندی معرفی کرد و گفت: برای احداث کمربندی شرقی بناب ردیف بودجه مستقل اختصاص داده شده و درصورتیکه اعتبار لازم برای آن در بودجه سال آینده تامین شود عملیات اجرایی این طرح، سال آینده آغاز می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از سخنگوی دولت درخواست کمک کند تا سال آینده ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان امام خمینی بناب شروع شود چون بیمارستان فعلی فرسوده بوده و هرکس مریضی را در آنجا بستری کند خودش مسئول و پاسخگوی تبعات منفی و خطرات آن خواهد بود.

حجت الاسلام باقری از اتمام طرح مطالعات راه آهن بناب – تبریز و اصلاح مسیر آن خبر داد و گفت: می‌خواهیم با احداث این خط آهن جنوب استان به مرکز استان متصل شود.

وی، شتاب بخشی در تکمیل جاده استراتژیک بناب - نقده را ضروری دانست و گفت: این جاده در صورت بهره برداری فاصله بناب تا ارومیه را 50 کیلومتر کوتاهتر می‌کند.

انتهای پیام

کد N552723

وبگردی