آفتاب

تولید بیش از 37 هزار دستگاه خودرو امسال در استان کرمان

تولید بیش از 37 هزار دستگاه خودرو امسال در استان کرمان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: امسال 37 هزار و 800 دستگاه خودرو در استان کرمان تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر،«امین غفاری‌نژاد» صبح امروز(پنج‌شنبه یکم آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران گفت: از زمان تأسیس این سازمان 1068 پروانه بهره‌برداری تولید در قسمت صنعت حوزه شمال استان صادر شده است.

وی ادامه داد: در مجموع سرمایه‌گذاری به قیمت همان سال‌های اولیه 5300 میلیارد تومان بود که توانسته است 63 هزار نفر را مشغول به کار کند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطرنشان کرد: از 5300 میلیارد تومان حدود 43 درصد سرمایه‌گذاری در بخش استخراج کانی‌های فلزی، 14 درصد در بخش ساخت فلزات اساسی ،10 درصد کانی غیرفلزات بوده است.

غفاری‌نژاد تصریح کرد: از پروانه‌های بهره‌برداری، 419 مورد مربوط به عمده محصولات غذایی و آشامیدنی بوده است که رتبه‌ی نخست را بدست آورده است و پس از آن محصولات کانی غیرفلزی رتبه دوم را از حیث تعداد از آن خود کرد.

وی ادامه داد: پروانه‌های بهره‌برداری در هفت ماهه‌ی سال، 32 فقره بوده است که 73 میلیارد تومان سرمایه‌گذار، برای 426 نفر شغل ایجاد کرده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 13 درصد رشد در بخش تعداد، 48 درصد رشد در بخش سرمایه‌گذاری و 38 درصد رشد منفی در بخش اشتغال را داشتیم که این 38 درصد رشد منفی اشتغال به‌علت تغییر تکنولوژ‍ی و تولیدات بوده است.

غفاری‌نژاد تصریح کرد: در مجموع 50 میلیارد تومان امسال، در حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان کرمان سرمایه‌گذاری شده است .

وی یادآور شد: بیشترین پروانه سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی محصولات، کانی غیرفلزی با 5 بنگاه بوده است که 67 درصد سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود و توانست 129 نفر را در این بنگاه‌‎ها مشغول به کار کند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: محصولات غذایی و آشامیدنی با داشتن 6 میلیارد تومان معادل 8 درصد سرمایه‌گذاری دومین رتبه را از آن خود کرد هم‌چنین در این بنگاه‌ها 73 نفر مشغول به کار هستند.

غفاری‌نژاد تصریح کرد: 37 هزار و 800 عدد خودرو امسال، با 38 هزار و 600 تن لاستیک تولید شده است .

وی ادامه داد: 87 هزار تن سیمان و 21 هزار 60 تن کاشی و سرامیک از دیگر صادرات استان کرمان امسال بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان کارخانه گلناز و فریکو را از کارخانه‌های فعال روغن نباتی در کرمان دانست و گفت: جمع تولید این دو کارخانه 76 هزار و 50 تن انواع روغن بوده است.

غفاری‌نژاد صنایع کل را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: صنایع کارآمد و موفق که مدیریت قوی دارند ، صنایع ناکارآمد که به روز نبوده و در مدیریت خود ضعف دارند که اگر خود را نوین نکند هر چه سریع‌تر کنار می‌روند و گروهی که ما بین این دو گروه هستند که اگر خود را به روز کنند می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: تفاهمنامه با رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و مرکز پژوهش امضا شده است که می‌توان ارزیابی در بحث بنگاه‌های تولیدی در گروه اول و سوم داشته باشیم و تعیین تکلیف‌هایی را انجام دهیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان 20 درصد صنایع را رقابت‌پذیر دانست و گفت: صنایع تبدیلی یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری است هم‌چنین صنایع تبدیلی به کشاورزی و فرآوری‌های معدنی استان بر می‌گردد که خوشبختانه در این امر بسیار کار شده است.

غفاری‌نژاد خاطرنشان کرد: اگرچه تولید در بخش مس دچار تغییرات و نوسان‌هایی شده است اما شیوه تولید فرقی نکرده بلکه در فروش مشکلاتی پیش آمده است.

انتهای پیام

کد N552670

وبگردی