آفتاب
اردوغان:

ارتش آزاد سوریه را به نیروهای پیشمرگه ترجیح می دهیم

ارتش آزاد سوریه را به نیروهای پیشمرگه ترجیح می دهیم

رئیس جمهوری ترکیه گفت آنکارا برای کمک به مقابله با تروریست های داعش در شهر عین العرب حضور ارتش آزاد سوریه را ترجیح می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دوغان ترکیه، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد کشورش ترجیح می دهد گروه معارض سوری موسوم به ارتش آزاد به کمک کردها برای مقابله با داعش در عین العرب (کوبانی) برود. وی در جریان سفرش به لتونی و در کنفرانسی مطبوعاتی با بیان این مطلب افزود: ترجیح اول ما ارتش آزاد سوریه و اولویت دوم ما نیز پیشمرگه ها هستند.

اردوغان گفت ترکیه از ابتدا اعلام کرده است که حاضر است در زمینه عبور پیشمرگه ها از خاک خود همکاری کند اما این امر در وهله اول با مخالفت حزب اتحاد دمکراتیک سوریه مواجه شد، اما در پی موافقت این حزب، اکنون این اقدام می تواند انجام گیرد.

اردوغان بار دیگر اقدام آمریکا در ارسال سلاح از طریق هوا به کردهای سوریه را به باد انتقاد گرفت و گفت شماری از این سلاح ها به دست تروریست های داعش افتاده است. رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به این مطلب که آمریکا این کار را برخلاف میل آنکارا انجام داده است تاکید کرد: کوبانی منطقه ای استراتژیک برای آمریکا نیست، در عوض این منطقه برای ما استراتژیک است.

وی در خصوص سفر خود به لتونی نیز اظهار داشت: روابط دو جانبه ما هر روز بیشتر گسترش می یابد. ترکیه از جمله حامیان پیوستن لتونی به پیمان ناتو است. بر این اساس اردوغان در دیدار با مقامات لتونی در مورد تعمیق روابط در حوزه های مختلف بحث و تبادل نظر کرده است.

کد N552654

وبگردی