آفتاب

مقدم‌فر: نگران اصولگرایان پس از آیت‌الله مهدوی‌کنی نباشیم

مقدم‌فر: نگران اصولگرایان پس از آیت‌الله مهدوی‌کنی نباشیم

معاون فرهنگی سابق سپاه گفت: مواضع آیت‌الله مهدوی کنی در مقاطع مختلف تاریخی برجسته و درخشان بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقدم‌فر در حاشیه مراسم تدفین آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مواضع آیت‌الله مهدوی کنی در مقاطع مختلف تاریخی برجسته و درخشان بود. یکی از صحنه‌های درخشان ایشان بصیرت‌شان در فتنه 88 بود. بعدها دیدیم که پیش‌بینی‌های ایشان درست از آب در آمد.

وی با بیان این‌که «آیت‌الله مهدوی‌کنی شناخت خوبی از فتنه داشت»، یادآور شد: مواضع ایشان انقلابی و حق‌محور بود و تلاش می‌کرد تا فتنه را آرام کند. خیلی از جریانات منحرف قصد سوءاستفاده از ایشان را داشتند اما چون انسان بصیر و آگاهی بود هیچ وقت نتوانستند ذره‌ای از او سوءاستفاده کنند چون گام به گام همراه ولایت حرکت می‌کرد.

وی درباره نقش محوری آیت‌الله مهدوی کنی در جریان اصولگرایی، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی چون شیخوخیت داشت همه جریان‌های ولایی، خودی، انقلابی، مجاهد و مومن قبولش داشتند. البته من به جریانات غیرهمسو کاری ندارم ولی جریانات همسو با نظام ایشان را قبول داشتند و فصل‌الخطاب و محور وحدت می‌دانستند. ایشان نقش بسیار موثر و مفیدی در وحدت داشت و از مسائلی که برای آینده سیاسی باید از ایشان درس گرفت توصیه‌هایی است که برای وحدت در جریان اصولگرایی داشتند.

مقدم‌فر اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی الگوی جامعی برای درس گرفتن است. ایشان شخصیت ممتاز و کم‌نظیری داشت و جایگاهش جایگاه خاصی بود. البته این‌که گفته می‌شود پس از ایشان جریان اصولگرایی با مشکل مواجه می‌شود را قبول ندارم چون توصیه‌ها و مرام مهدوی‌کنی چراغ راه آینده است. او یک الگو، استاد و مربی بود و یکی از محاسنش تربیت نیروی انسانی به حساب می‌آمد به این دلیل که آیت‌الله مهدوی‌کنی اهل تعلیم و تربیت بود و نباید نگران خلاء باشیم چون او انسان‌سازی کرده و یکی از آثار جاودانه‌اش دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه مروی است.

انتهای پیام

کد N552648

وبگردی