آفتاب

اسرائیل: اردن بهترین همسایه برای ماست!

اسرائیل: اردن بهترین همسایه برای ماست!

سفیر رژیم صهیونیستی در اردن تاکید کرد که اسرائیل به همکاری‌های اطلاعاتی، امنیتی و روابط استراتژیک خود با اردن ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانیل نیفو، سفیر اسرائیل در اردن عنوان داشت: اسرائیل نمی‌توانست تصور کند همسایه‌ای بهتر از اردن نصیبش شود!.

وی در گفت‌و‌گو با رادیو ارتش اسرائیل به مناسبت گذشت دو دهه از امضای تفاهم‌نامه صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی تاکید کرد: سخنان انتقادی رهبران سیاسی اردن و در راس آن‌ها ملک‌عبدالله دوم، پادشاه اردن علیه سیاست‌های اسرائیل در قدس در راستای تلاش این افراد برای کاهش خشم عمومی در این کشور صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: سخنان انتقادآمیز مسئولان اردنی علیه سیاست‌های اسرائیل مانع همکاری‌های امنیتی، اطلاعاتی و افزایش حجم تبادلات تجاری میان دو دولت نمی‌شود.

نیفو تاکید کرد: این واقعیت وجود دارد که اردن چندی قبل توافق‌نامه واردات گاز از اسرائیل امضاء کرده است. علاوه بر آن دولت اردن با راه‌اندازی تاسیسات مربوط به سیستم‌های آب‌شیرین‌کن در شهر العقبه برای ارسال آب شیرین به بندر ایلات اسرائیل موافقت کرد.

نیفو اردن را جزیره ثبات در دریای متلاطم منطقه خواند و عنوان داشت: اسرائیل به ادامه دادن همکاری‌ها با اردن توجه ویژه دارد.

وی اذعان داشت: مردم اردن در بزرگداشت سالروز امضای توافقنامه صلح شریک نیستند و جریان‌های سیاسی به‌ویژه اسلامی در اردن نقش مهمی بر افکار عمومی این کشور علیه اسرائیل ایفا می‌کنند. به خاطر همین بسیاری از تاجران صهیونیست در اردن مجبورند ماهیت خود را فاش نکنند.

انتهای پیام

کد N552642

وبگردی