آفتاب

"قطر رهبران اخوان المسلمین را بیرون نمی‌کند"

"قطر رهبران اخوان المسلمین را بیرون نمی‌کند"

در پی تصمیم دوحه برای بیرون راندن رهبران اخوان المسلمین از قطر، منابع نزدیک به اخوان المسلمین اعلام کردند، قطر از تصمیم خود برای بیرون راندن رهبران اخوان المسلمین صرف نظر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه المصری الیوم، این منابع تصریح کردند: تعدادی از رهبران اخوان المسلمین مجددا به دوحه بازگشته‌اند که در راس آنها، جمال عبدالستار و عصام تلیمه، از مبلغان اخوان المسلمین هستند.

منابع همچنین فاش کردند: تعدادی از رهبران همچون حمزه زوبع و محمود حسین، دبیر کل اخوان المسلمین اساسا از قطر خارج نشده‌اند و دوحه با درخواست یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین و پدر معنوی اخوان المسلمین برای نگه داشتن محمود حسین در دوحه و مجبور نکردن وی برای خروج از قطر موافقت کرده است.

آنها تصریح کردند: عمرو دراج، از رهبران اخوان المسلمین تنها کسی است که از دوحه خارج شده است و فقط بنا به شرایط کاری در ترکیه مستقر شده است.

منابع خاطرنشان کردند: قطر از رهبران اخوان المسلمین خواسته است تا دیدگاه‌های سیاسی خود را در رسانه‌ها مطرح نکنند و از انتقاد از کشورهای حوزه خلیج فارس اجتناب کنند و به صورت موقت از انتقادت شدید از نظام کنونی مصر نیز دست بردارند.

در همین راستا، حسین عبدالرحمن، موسس جنبش "اخوان بدون خشونت" در مصاحبه با روزنامه المصری الیوم عنوان کرد: قطر اصلی ترین حامی اخوان المسلمین باقی خواهد ماند و این کشور میلیون‌ها دلار برای برگزاری تظاهرات اخوان المسلمین در دانشگاه‌ها و اقدامات خشونت آمیز در 25 ژانویه آتی هزینه کرده است.

وی افزود: نشست‌های گروه بین المللی اخوان المسلمین همچنان در قطر برگزار می‌شود و رهبران این گروه از حمایت گسترده قطر برخوردار هستند.

پیشتر قطر برای جلب رضایت کشورهای حوزه خلیج فارس، اعلام کرده بود که رهبران اخوان المسلمین را از این کشور خارج می‌کند.

انتهای پیام

کد N552607

وبگردی