آفتاب

اندیشکده آمریکایی: دولت میانمار مقصر در وقوع فاجعه حقوق بشری در راخین است

اندیشکده آمریکایی: دولت میانمار مقصر در وقوع فاجعه حقوق بشری در راخین است

یکی از اندیشکده‌های تأثیرگذار آمریکا از دولت میانمار به‌دلیل ایجاد یک «فاجعه حقوق بشری» در استان راخین و انفعال در تعقیب مجرمان خشونت‌های بودایی‌ها علیه مسلمانان در سراسر این کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انتقادات طی یک ارزیابی کامل توسط مرکز مطالعات استراتژیک و مسائل بین‌المللی درباره شرایط میانمار مطرح شده است. مطالعه درباره میانمار در نتیجه آغاز تاریخی ایجاد دموکراسی در این کشور صورت گرفت.

عوامل این مرکز مطالعات در ماه اوت از میانمار بازدید و روز چهارشنبه گزارش خود را منتشر کردند. رییس جمهور آمریکا نیز که حمایت از این کشور آسیای جنوب شرقی را یک موفقیت در سیاست‌ خارجی کشورش می‌پندارد، در ماه نوامبر برای دومین بار و به منظور میزبانی نشست رهبران منطقه‌ای به میانمار سفر خواهد کرد.

گزارش مرکز مطالعات استراتژیک به برخی نشانه‌های امیدوارکننده در میانمار از جمله آمادگی برای برگزاری انتخابات در سال 2015 اشاره کرده است. این گزارش از چشم‌انداز یک آتش‌بس سراسری در درگیری‌های قومی این کشور، بهبود سیستم بهداشتی و اطلاعات اقتصادی نام برده است.

اما این گزارش هم‌چنین متذکر شده است، قدرت در حال تغییر به نفع ارتش بوده و تصمیم‌گیری درباره اصلاحات سیاسی متوقف شده است.

به گفته این مرکز مطالعاتی هنوز مشخص نیست که آیا تسلط بی‌رقیب ارتش پس از دوره ریاستش تا آوریل 2016 به پایان خواهد رسید یا خیر.

در بخش دیگری از این گزارش به راخین اشاره شده است: در این گزارش آمده، رنج مردم در راخین جایی که 140 هزار مسلمان بی‌وطن توسط بودایی‌ها در کمپ مستقر شده‌اند، ادامه دارد. نویسندگان این گزارش معتقدند، ماه‌هاست دولت میانمار "مسئولیت‌های رهبری‌اش" درباره افزایش خشونت‌ها علیه این مسلمانان را رها کرده است. طی سه سال گذشته، آمریکا طبق برنامه همکاری مجدد با میانمار، تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کرده و گزارش منتشر شده اخیر با وجود نگرانی کنگره آمریکا مبنی بر عقب‌نشینی میانمار از اصلاحات، از همکاری این کشور در میانمار حمایت کرد.

در این گزارش از آمریکا خواسته شده تا کمک‌های بهداشتی خود را به میانمار شامل مبارزه با مالاریا دو برابر و محدودیت همکاری نظامی با این کشور را لغو کند.

انتهای پیام

کد N552606

وبگردی