آفتاب
رئیس مرکز توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد:

ارتقا و اعتباربخشی بیمارستان‌ها در گروی اهمیت به اورژانس است

ارتقا و اعتباربخشی بیمارستان‌ها در گروی اهمیت به اورژانس است

رئیس مرکز توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد گفت: نگرش به بخش اورژانس باید علمی بوده و فرایندهای آن باید دائما در حال اصلاح باشد؛ ضمن اینکه باید اعتبار بخشی در آنها با کیفیت مستمر صورت گیرد و در این راستا اگر بیمارستانی می خواهد مسیر ارتقاء و اعتبار بخشی را به خوبی طی کند باید به اورژانس اهمیت ویژه‌ای قائل شود.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه سمنان، دکتر سید علی ابطحی در همایش ملی "همایش ملی پزشکی و پیراپزشکی طب اورژانس" که در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش علمی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اظهار کرد: برپایی این همایش‌ها بهترین خدمت برای ارتقای کیفیت خدمات اورژانس و آموزش پزشکی در شاهرود است.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی رشته طب اورژانس در واحد شاهرود، اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی رشته طب اورژانس در این دانشگاه، مردم این شهر طعم ارائه خدمات را بوسیله متخصصین طب اورژانس لمس کنند تا تفاوت ارائه خدمات را به شکل کاملا علمی احساس کنند.

ابطحی با اشاره به اهمیت بالای اورژانس در نظام سلامت گفت: امروزه متاثر از این مهم، می بینیم که در بخش اورژانس که رشته جوانی هم هست چه جهش عظیمی رخ داده است.

وی افزود: امروز توسعه بسیار خوبی در بخش بهداشت و درمان به برکت نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده که از نشانه‌های آن کاهش چشمگیر مرگ و میر کودکان و مادران باردار و دیگر بیماریها است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در صدر علل مرگ و میر، بیماریهای قلبی عروقی و حوادث قرار دارد که نیاز اورژانس در اینجا احساس می شود‌.

وی با اشاره به روند راه اندازی رشته طب اورژانس در کشور گفت: در حدود سال 1380 و در زمانی که دکتر هاشمی که الان وزیر هستند، دبیر شورای تخصصی بودند طرح طب تخصصی اورژانس به سراسر کشور ارائه شد تا هر کدام از دانشگاههای علوم پزشکی که آمادگی ایجاد این رشته را داشتند این رشته را در دانشگاهشان ایجاد کنند.

ابطحی بیان کرد: در حال حاضر حدود 40 واحد طب اورژانس در دانشگاههای علوم پزشکی کشور دایر شده و فارغ التحصیلان زیادی در هر سال دارد.

رئیس مرکز توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر به آمار مرگ و میر در بیمارستانهای بزرگ کشور توجه کنیم می‌بینیم که این آمار در قبل از ایجاد این رشته بسیار بالاتر بوده است پس نگاه به بخش اورژانس باید علمی بوده و فرایندهای آن باید دائما در حال اصلاح باشد و اعتبار بخشی با کیفیت مستمر صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر بیمارستانی در این راستا می‌خواهد مسیر ارتقاء و اعتبار بخشی را به خوبی طی کند باید به اوژانس اهمیت ویژه ای بدهد.

ابطحی ضمن ابراز رضایت از روند اعتبار بخشی بسیار خوب در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: اعتبار بخشی در اورژانس بیمارستانها با دو رکن اساسی آن یعنی ایمنی و ارتقای مستمر کیفیت باید همراه باشد.

انتهای پیام

کد N552514

وبگردی