آفتاب

تغییر محتوای جلسات مذهبی، مهم‌ترین هدف دشمن

تغییر محتوای جلسات مذهبی، مهم‌ترین هدف دشمن

مسئول اداره هیئت‌های مذهبی و مداحان تبلیغات اسلامی کشور گفت: تغییر محتوای جلسات مذهبی یکی از مهم‌ترین ابزار دشمن برای آسیب رساندن به جلسات مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، ابراهیم غلامرضایی در گردهمایی آموزشی مشترک مسئولان هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی، تغییر محتوای جلسات مذهبی را یکی از مهم‌ترین ابزار دشمن برای آسیب رساندن به جلسات مذهبی دانست و افزود: درک این مطلب که دشمن درصدد لطمه زدن به اسلام است وظیفه همه کسانی است که افتخار ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) را دارند.

وی اظهار کرد: اگر در زمان رضاخان دشمن رو در رو با جلسات عزاداری مخالفت می‌کرد، امروزه با استفاده از ابزارهای جنگ نرم با پرچم امام حسین(ع) مقابله می‌کند.

مسئول اداره هیئت‌های مذهبی و مداحان تبلیغات اسلامی کشور گفت: دشمن دریافته که برای ضربه زدن به شیعه باید خط سرخ عاشورا و خط سبز مهدویت را هدف قرار دهد.

غلامرضایی افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید دو مسئله ترویج فرهنگ قرآنی در هیئت‌های مذهبی و آشنا کردن مردم با احکام را در رأس برنامه‌های فرهنگی خود قرار دهند تا با این اقدام خود مانع از مهجوریت قرآن بین هیئت‌ها شویم.

کاظم لطفیان، مدیرکل تبیلغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به تأثیرگذاری هیئت‌های مذهبی در جامعه گفت: باید تلاش کنیم که هیئت‌های مذهبی تبدیل به درمانگاه آسیب‌های اجتماعی شوند.

وی ادامه داد: هیئت مذهبی موفق موجب بصیرت‌افزایی کسانی می‌شود که پای منبر واعظ آن می‌نشینند و با مداحی مرثیه خوان آن اشک می‌ریزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر این‌که «در هیئت‌های مذهبی نباید صرفا به افزایش اطلاعات افراد تکیه کنند» افزود: هیئت مذهبی باید جلوه یک پایگاه اخلاقی را داشته باشد که افراد با حضور در آن به لحاظ کمالات و فضایل رشد پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N552507

وبگردی