آفتاب

زیباری: ترکیه به دلیل اعمال فشارها از مبارزان کرد در کوبانی حمایت کرد

زیباری: ترکیه به دلیل اعمال فشارها از مبارزان کرد در کوبانی حمایت کرد

وزیر دارایی عراق اعلام کرد: تحولی مثبت در سطح روابط کردها با کشورهای منطقه و دولت ترکیه جهت پشتیبانی از مبارزان کرد در شهر کوبانی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "هوشیار زیباری"، وزیر دارایی عراق در مصاحبه با شبکه العربیه علت موافقت دولت ترکیه برای حمایت از کردها را این‌گونه اعلام کرد: پس از این که آنکارا مورد اعمال فشارهایی از سوی افکار عمومی ترکیه به‌ویژه کردها در این کشور و همچنین طرف آمریکایی قرار گرفت، با حمایت از کردها موافقت کرد و پیشنهادی برای گشودن یک گذرگاه وجود دارد.

وی عنوان داشت: کردها، ترکیه و آمریکا با دولت اقلیم کردستان عراق جهت ارائه برخی از کمک‌ها نظامی و اعزام یگان‌هایی جهت حمایت از کردها در کوبانی توافق نظر دارند.

زیباری افزود: حملات هوایی کشورهای ائتلاف و هماهنگی‌های میدانی و مشارکت آن‌ها در آموزش نیروهای عراقی و پیشمرگ‌های کرد و ارسال سلاح‌های پیشرفته برای آن‌ها خود ضامن این است که مانع پیشروی‌های داعش شود و اهداف استراتژیک در عراق مورد تهدید واقع نشود.

وزیر دارایی عراق خاطرنشان کرد: ریاست اقلیم کردستان عراق نقش مهمی را در نزدیک کردن دیدگاه‌های احزاب و گروه‌های کرد در سوریه ایفا کرد و یکپارچه ساختن موضع سیاسی و حمایت از نیروهای مبارز در شهر کوبانی را تسهیل بخشید.

وی افزود: حملات هوایی ائتلاف علیه داعش بسیار مؤثر بوده است و اگر این حملات صورت نگرفته بود، داعش به سمت مناطق دیگری در عراق پیشروی می‌کرد.

انتهای پیام

کد N552251

وبگردی