آفتاب

تاکید مره‌صدق بر ارتقای سطح آموزش پزشکی در کشور

تاکید مره‌صدق بر ارتقای سطح آموزش پزشکی در کشور

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ارتقای سطح آموزش پزشکی در کل کشور تاکید کرد و افزود: هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به وضعیت آموزشی دانشجویان در دوره پزشکی بدون تردید به مردم آسیب می‌رساند.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از نحوه و چگونگی برگزاری آزمون جامع علوم پایه پزشکی و کارورزی، گفت: به نظر می‌رسد سطح آموزش پزشکی در کل کشور باید ارتقا یابد و امتحان پیش کارورزی آخرین امتحان باشد.

وی افزود: به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز توصیه کردیم که در پایان دوره کارورزی امتحان دیگری هم برگزار شود زیرا شاهد عدم تمایل برای درس خواندن و فعالیت در دوره کارورزی هستیم چرا که امتحان دیگری برای پایان این دوره وجود ندارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که «سیستم دوره کارورزی باید تغییر یابد» گفت: این سیستم باید طوری تغییر یابد که دانشجویان پزشکی فقط برای ورود به دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی خودشان را آماده نکنند و در بسیاری از کشورهای دنیا وقتی یک سال به عنوان پزشک عمومی کار کردند بعد از پایان دوره انترنی باید مقدمه ورود به دوره رزیدنتی باشد که البته قرار است چنین طرحی در ایران هم اجرایی شود.

مره‌صدق تاکید کرد: اجرای چنین طرحی می‌تواند به پیدایش نگرش کلی‌تر و در نظر گرفتن بیمار به عنوان یک شخص کامل کمک کند و این جایگزینی برای نگاه فوق تخصصی به پزشکان خواهد بود.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «کمیسیون بهداشت اصرار دارد سطح امتحانات در این مقطع افزایش یابد» گفت: امتحانات متعددی در دوره پزشکی باید برگزار شود تا کسانی که از نظر افت تحصیلی در سطح پایین‌تری قرار دارند خود را ارتقا دهند و هیچ لزومی وجود ندارد مبنی بر اینکه تمام افرادی که وارد دانشکده پزشکی می‌شوند به عنوان پزشک فارغ‌التحصیل شوند.

مره‌صدق با بیان این‌که «طی سال‌های اخیر در آموزش پزشکی رشد کمی مورد نیاز برای کشور به دست آمده است» اظهار کرد: رشد کیفیت در آموزش پزشکی به لحاظ کمی افزایش نداشته است بنابراین دو نظریه در این خصوص وجود دارد؛ نخست اینکه امکانات دانشگاه‌ها در بخشهای مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است و عادلانه‌تر این است که امتحانات در بخش‌های مختلف توسط خود این دانشگاه‌ها و بر اساس نوع آموزشی که ارائه می‌شود برگزار شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «عادلانه است تا آزمونی جامع برگزار شود» گفت: تاکید کمیسیون بهداشت بر لزوم نگرش دقیق به نتایج این امتحانات و رعایت عدالت با توجه به منافع مردم است زیرا کسانی که به عنوان دانشجوی پزشکی در حال تحصیل هستند پزشکان آینده کشور به شمار می‌روند و هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی در این مورد بدون شک به مردم زیان می‌رساند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: تاکید اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت مجلس بر این اساس می‌باشد که هیچگونه تساهل و مدارا با دانشجویان ضعیف به نفع سلامت مردم نسیت و در این رابطه حتما جدیت لازم باید به عمل آید.

انتهای پیام

کد N552119

وبگردی