آفتاب

تصویب و ابلاغ طرح قرآنی "امام حسین (ع) شیفته نماز و قرآن"

تصویب و ابلاغ طرح قرآنی "امام حسین (ع) شیفته نماز و قرآن"

مدیر امور استان‌ها و موسسات سازمان دارالقرآن الکریم از تصویب و ابلاغ طرح قرآنی "امام حسین (ع) شیفته نماز و قرآن" ویژه هیات‌های مذهبی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین بهبودی اظهار کرد:‌ طرح یاد شده در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی) در خصوص پرداختن به آموزه‌های قرآنی در هیئات مذهبی تصویب شده است.

وی با اشاره به اهداف تصویب طرح قرآنی "امام حسین(ع) شیفته نماز و قرآن" افزود:‌ افزایش علاقه و انس شرکت‌کنندگان در هیئات مذهبی با قرآن و آموزه‌های انسان‌ساز آن،‌ قرائت صحیح حمد و سوره و اذکار نماز از نظر اعراب و تلفظ حروف، از جمله اهداف طرح یاد شده است.

بهبودی توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در میان شرکت کنندگانِ در هیئات مذهبی و زمینه سازی بهره‌مندی مخاطبان از برنامه‌های متنوع قرآنی در هیات‌های مذهبی را از دیگر اهداف طرح ذکر کرد.

مدیر امور استان‌ها و موسسات سازمان دارالقرآن الکریم یادآور شد:‌ بر اساس این طرح، هر یک از هیئات مذهبی با توجه به توانمندی خود و ظرفیت‌های موجود هیئات می‌توانند به اجرای برنامه‌های طرح قرآنی "امام حسین (ع) شیفته نماز و قرآن" اقدام کنند.

به گفته بهبودی آموزش صحیح خوانی قرآن و نماز و اصلاح قرائت نماز، از برنامه‌های اصلی طرح قرآنی یاد شده است.

همچنین در برنامه تلاوت قرآن در ایام محرم نیز هر یک از هیئات‌ها می‌توانند در دو محور ختم کل قرآن کریم در شب شام غریبان و تلاوت قرآن پیش از شروع مراسم عزاداری با قرائت آیاتی با محوریت جهاد، ایثار، شهادت و آداب اجتماعی به اجرای برنامه تلاوت بپردازند.

انتهای پیام

کد N552089

وبگردی