آفتاب

محدودیتهای اورژانس سبزوار برای خدمات‌رسانی به مرکز شهر چیست؟

محدودیتهای اورژانس سبزوار برای خدمات‌رسانی به مرکز شهر چیست؟

رئیس اورژانس سبزوار، ساخت و سازهای غیراصولی را از جمله مشکلات اساسی اورژانس در شهرستان اعلام کرد.

علی شریفان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، خاطرنشان کرد: اورژانس سبزوار برای انتقال سریع بیماران به معابر وسیعتری نیاز دارد. ساخت و سازهای غیراصولی در سطح شهرستان، ارائه خدمات ما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

رئیس اورژانس سبزوار بیان کرد: در نقاط مرکزی شهر که بافت بیشتر به شکل سنتی است، سالمندان استقرار بیشتری دارند و از طرفی موارد اورژانسی از قبیل ایست قلبی و تصادفات در این نقاط بیشتر است. سنتی بودن و تراکم ساخت وساز غیراصولی، رسیدن به بالین بیمار در زمان مناسب را دشوار کرده است.

وی از خرید چند دستگاه موتولانس برای دسترسی سریع به بیماران خبر داد و اظهار کرد: تجهیز این موتولانس‌ها(موتورسیکلت اورژانس) برای خدمت رسانی و ارزیابی بیمار انجام می‌شود که با این وضعیت امکان دسترسی نیروهای اورژانس به بیمار آسان‌تر است.

شریفان، فرسوده بودن آمبولانس‌ها، گران بودن زمین‌های شهری برای استقرار پایگاه‌های اورژانس، ترافیک شهری و توجه نکردن به مسیرهای ویژه برای تردد آمبولانس‌ها را از جمله مشکلات اورژانس سبزوار بیان کرد.

رئیس اورژانس سبزوار، اتوبوس آمبولانس(اتولانس) را از جمله امکانات ویژه اورژانس این شهرستان بیان کرد و افزود: این اتولانس‌ها، امکان انتقال 12 بیمار به صورت بستری با امکانات و خدمات بیمارستانی را دارند که در موارد ویژه این تعداد به 15 بیمار هم می‌رسد. موارد استفاده این اتولانس‌ها در حوادث ویژه مانند واژگونی‌هاست.

وی در رابطه با مشکل گرانی قیمت زمین در نقاط پرتراکم که نیازمند استقرار پایگاه اورژانس است، ضمن درخواست کمک از خیران، تصریح کرد: کمک به اورژانس سبزوار از جمله امور خیری است که تاکنون تاحد زیادی مغفول و فراموش شده است. اورژانس سبزوار با توجه به محدودیت بودجه‌ای دست نیاز به سوی خیران دراز می‌کند. خیران می‌توانند طی تماس با اورژانس 115 ضمن اعلام نیت خیر خود، در این عمل نیک و خداپسندانه شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N552033

وبگردی