آفتاب

مشعل: تونل‌های مقاومت وسیله‌ای برای دفاع از ملت است

مشعل: تونل‌های مقاومت وسیله‌ای برای دفاع از ملت است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر توانست همسر و دو فرزند محمد ضیف، فرمانده کل گردان‌های قسام را ناجوانمردانه به شهادت برساند اما ضیف زنده است و در سلامت کامل به سر می برد و دشمن باز در ترور وی ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگو با مجله آمریکایی "وانتی فایر" تصریح کرد: محمد ضیف زنده است و همچنان جنگ علیه رژیم صهیونیستی را مدیریت می کند.

مشعل افزود: ما برای اثبات زنده بودن وی دلایل و مدارکی داریم و الزاما نیازی نیست که دیگران از این دلایل مطلع شوند. ضیف شخصیتی سیاسی نیست که علنا ظاهر شود بلکه او فرمانده ای نظامی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از سوی دیگر مشعل در مورد تونل‌های مقاومت که از نوار غزه تا داخل اراضی صهیونیستی کشیده شده‌اند، تصریح کرد: در پرتو موازنه قدرت در منطقه که به نفع دشمن صهیونیستی است، ما باید در زمینه مقاومت و مقابله با این دشمن مبتکر باشیم و حفر تونل یکی از ابتکارات ماست. ارتش صهیونیستی توان نظامی بسیار بالایی دارد و بزرگ ترین انبار سلاح در منطقه را دارد.

وی ادامه داد: بنابراین اقدامات حماس و دیگر گروه های فلسطینی که با حمایت کامل ملت فلسطین انجام می گیرد، تلاشی برای تضمین ابزارها و راهکارهای ضروری جهت دفاع از ملت است و تونل ها نیز به همین منظور حفر شده اند؛ یعنی برای این که مقاومت بتواند بهتر با رژیم صهیونیستی مقابله کرده و از ملت خویش دفاع کند.

همچنین مشعل در خصوص این که برخی رسانه ها تونل های مقاومت را هجومی خوانده‌اند، اظهار داشت: حفر تونل ها پس از آن آغاز شد که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد و حتی اگر این تونل ها را هجومی نیز بنامیم، درحقیقت تونل هایی دفاعی هستند و هدف از حفر آن ها دفاع از ملت فلسطین در برابر حملات دشمن است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اشاره کرد که اگر این تونل ها هجومی بودند حماس قبل از آغاز جنگ از آن ها استفاده می کرد اما زمانی مقاومت از آن ها استفاده کرد و از طریق آن به پشت خطوط دشمن نفوذ کرد که با جنگ تحمیلی دشمن مواجه شد.

خالد مشعل تاکید کرد: درست است که شهرک هایی صهیونیست نشین در مجاورت نوار غزه واقع شده اند اما حماس هرگز از این تونل ها برای قتل غیرنظامیان استفاده نکرده است بلکه استفاده از آن‌ها یا برای حمله به پشت خطوط دشمن بوده و یا حمله به برخی پایگاه های نظامی همچون "ناحل عوز". حماس تمامی این عملیات ها را به تصویر کشیده و در رسانه ها منتشر کرد که این ثابت می کند که هدف از استفاده از تونل ها دفاع از ملت فلسطین در برابر تجاوزات دشمن است.

مشعل در خصوص برخی گمانه زنی های دشمن مبنی بر طرح ریزی حماس برای حمله همه جانبه به مناطق صهیونیستی از طریق تونل ها تصریح کرد: مقامات رژیم صهیونیستی همواره دروغ می گویند زیرا زمانی که جنگ علیه غزه آغاز شد، هیچ یک از مقامات این رژیم نگفتند که تخریب تونل ها جزو اهداف این جنگ خواهد بود اما زمانی که برخی تونل های مقاومت را کشف کردند این مساله را مطرح کردند و این صراحتا ثابت می کند که دشمن ابتدا جنگ را آغاز کرد سپس برای توجیه جنگ شروع به بهانه تراشی کرد و مدعی شد که یکی از اهداف جنگ تخریب تونل های مقاومت است.

وی در ادامه گفت: اگر فرض را بر این بگیریم که ادعای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حماس این تونل های هجومی را برای حمله به شهرک های صهیونیست نشین و قتل افراد غیر نظامی حفر کرده، صحیح باشد، این سوال پیش می آید که چرا حماس از این تونل ها برای قتل غیر نظامی‌ها در جریان جنگ استفاده نکرد؟

مشعل در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینکه قسام در جنگ اخیر 4500 موشک به اراضی اشغالی شلیک کرده و برخی اهداف غیر نظامی در داخل این مناطق را نیز هدف قرار داده است، گفت: چه زمانی ما این موشک ها را شلیک کردیم؟ زمانی که دشمن جنگ را علیه ما آغاز کرد و به غزه حمله کرد و این یعنی اینکه ما برای دفاع از خود و ملت خویش این موشک ها را شلیک کرده ایم.

وی اشاره کرد که حماس از زمانی که موشک های دقیق و هوشمند را در اختیار داشته، فقط اهداف نظامی را هدف قرار داده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در خصوص اینکه حماس بخشی از بودجه خود را صرف فعالیت های نظامی کرده اظهار داشت که حماس بخش زیادی از دارایی های خود را صرف خدمت رسانی به ملت فلسطین کرده و تمامی دنیا نیز به این مساله واقفند و حتی قبل از اینکه حماس به حاکمیت برسد، نقش پررنگی در خدمت رسانی به ملت داشت.

خالد مشعل در همین راستا اشاره کرد که جنبش حماس بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها و حتی کارگاه های زیادی در نوار غزه احداث کرد و این بخشی از خدمت رسانی حماس به ملت خویش و بخشی از برنامه های آن در این راستا بوده است.

مشعل اشاره کرد که علاوه بر خدمات اجتماعی حماس برنامه های دیگری را نیز در بسیاری از کشورها در دستور کار خود قرار داده و بخشی از بودجه خود را نیز صرف تقویت توان نظامی و خرید سلاح کرده زیرا ملت فلسطین همچنان تحت اشغال قرار دارد و این امری کاملا طبیعی است که حماس در پی تقویت توان نظامی خویش باشد.

انتهای پیام

کد N552030

وبگردی