آفتاب
حجت الاسلام یونسی:

بزرگ‌ترین ضربه به یک جامعه و ملت بازداشتن آنان از آینده‎اندیشی است

بزرگ‌ترین ضربه به یک جامعه و ملت بازداشتن آنان از آینده‎اندیشی است

زنجان - خبرگزاری مهر: دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: بزرگ‌ترین ضربه به یک جامعه و ملت بازداشتن آنان از آینده‎اندیشی و فعالیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‎الاسلام علی یونسی عصر چهارشنبه در مراسم دیدار عمومی با مردم شهرستان ماه‌نشان با بیان اینکه حرکت در مسیر تدبیر و دادن امید به جامعه اساسی ترین اصل در مسیر توسعه و پیشرفت است، افزود: به نظر اکثریت فرهیختگان و دلسوختگان نظام در 8 سال گذشته بی‎تدبیری به اوج خود رسید و چالش های زیادی را برای کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اجرای امور به صورت کارشناسی و حساب شده و پرهیز از سطحی نگری و نگاه مقطعی می تواند کشور را از چالش ها دور کند، افزود: دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید وارد صحنه شده است و تدبیر می‎گوید هر کاری با توجه به عواقب و نتایج و آینده انجام شود و کارها باید کارشناسانه و با در نظر گرفتن همه جوانب انجام شده و تنها امروز را نبینیم.

حجت الاسلام رئیسی عدم توجه به حوزه اشتغال و سرمایه گذاری را به عنوان یک آسیب جدی برای توسعه کشور عنوان کرد و افزود: وابسته کردن مردم به مصرف و بیکاری و به یارانه اشتباه بزرگی است.

دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: 40 درصد مردم عضو کمیته امداد باشند افتخار نیست پول مفت دادن نابود کردن آینده آنان است و باید برای صرف این پولها برای اشتغال تلاش شود و افتخار این است که همه کار داشته باشند.

حجت الاسلام یونسی با اشاره به اینکه ملت ایران مستحق خدماتی بیشتر از آن چیزی که امروز دارند هستند و منتی بر سر مردم نیست، افزود: دولت یازدهم با تمام توان و تلاش وارد عرصه خدمت شده و به رغم وجود مشکلات خدمت بی منت و به دور از شعار برای بهتر شدن زندگی شهروندان با تدبیر و کارشناسی به پیش می رود.

وی با تاکید بر اینکه دولت خود را موظف به خدمت به مردم می داند، افزود: باید در یک بستر مناسب و برنامه ریزی شده نسبت به خدمتگذاری برای مردم تلاش کرد.

دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به ظرفیت های استان زنجان در زمینه های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات گفت: زنجان به دلیل ویژگی‎های خوب می‎تواند به ‌عنوان قطب اقتصادی کشور محسوب شده و در توسعه این مرز و بوم نقش اساسی ایفا کند.

حجت الاسلام یونسی تاکید کرد: استان زنجان از هر نظر جزو استان‎های غنی بوده و این استعداد را دارا است که در میان سایر استان‎ها بدرخشد و در توسعه ایران تأثیرگذار باشد.

دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به ترکیب جمعیتی شهرستان ماهنشان گفت: شهرستان ماه‌نشان جزو معدود شهرستان‎های استان زنجان است که شیعه و سنی در آن با مودت و دوستی زندگی می‎کنند.

کد N552007

وبگردی