آفتاب

سرتان گیج نرود؛ اینجا یک اتاق است!

سرتان گیج نرود؛ اینجا یک اتاق است!

حتی با نگاه کردن به تصاویری که خطای بصری ایجاد می‌کنند‌، سرگیجه‌آور است، حال تصور کنید درون چنین فضای وهم‌برانگیزی قرار بگیرید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مارکوس لیندن‌برینکس» هنرمندی است که فضایی را طراحی کرده که بازدیدکنندگان با قرار گرفتن در آن حس می‌کنند دچار خطای دید شده‌اند.

«جمع همه آرزوها‌» نام فضای اتاق‌ مانندی است که در زوایای مختلف به رنگ‌های تند زرد‌، قرمز‌، بنفش، آبی و... رنگ‌آمیزی شد‌ه و حس عجیبی را در تماشاچی ایجاد می‌کند.

لیندن‌برینکس که کارش را اخیرا در نمایشگاهی آلمانی به معرض نمایش گذاشته، در این‌باره گفت: معمولا نیاز به ایده‌ی خاصی ندارم و فقط فضایی می‌خواهم تا نقاشی‌اش کنم. عاشق دیالوگ برقرار کردن بین کارم و فضای معماری هستم.

اثر این هنرمند ترکیبی از هنر و هندسه با حال و هوایی مشوش است که قطرات و ریزش‌های رنگ، حس کمال‌گرایی آن را به‌هم ریخته است. مخاطب این اثر به غیر از تماشا‌، درگیر آن می‌شود و به گونه‌ای با اثر وارد تعامل دوسویه می‌شود.

بنا بر گزارش هافینگتون پست‌، لیندن‌برینکس همچنین افزود: کار من پیشکشی به مخاطب است. این اثر درباره‌ی نوع تجربه‌ی بصری‌ ما از جهان است‌، این که رنگ‌ها چه تاثیری روی ما می‌گذارند و چگونه واکنش ما را برمی‌انگیزند. دو اتاق تو درتو به بیننده امکان می‌دهد فرآیند سفر در فضا از طریق رنگ‌ها را بازخوانی کند. این در حالی است که رنگ همیشه بخشی از اثر هنری بوده و در قاب نقاشی قرار می‌گرفته است.

انتهای پیام

اثر لیندن‌برینکس

اثر لیندن‌برینکس

اثر لیندن‌برینکس

اثر لیندن‌برینکس

اثر لیندن‌برینکس

اثر لیندن‌برینکس

اثر لیندن‌برینکس

اثر لیندن‌برینکس

کد N551944

وبگردی