آفتاب
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

پرداخت تسهیلات بانکی به صنایع کوچک تصویب شد

پرداخت تسهیلات بانکی به صنایع کوچک تصویب شد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران در نشست با صنعتگران استان چهارمحال و بختیاری در شهرک صنعتی شهرکرد گفت: تلاش دولت در ارایه لوایح به مجلس شورای اسلامی، حمایت از تولید است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، سید محمد علی سید ابریشمی اظهار کرد: طرح پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک کشور تصویب شده و اکنون در دستور کار است.

وی افزود: جلسات متعددی توسط هیات دولت با حضور مسوولان بانکی برگزار شده که منتج به تصویب این طرح واعطای تسهیلات به صنایع شده است .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این وزارتخانه برای دریافت این تسهیلات فهرستی از مشخصات بانکی ومیزان بدهی واحدهای نیازمند تسهیلات آماده کرده تا در اختیاربانک های عامل قرار گیرد .

سید ابریشمی با بیان اینکه سخت گیری‌های بانک ها در اعطای تسهیلات ، نارضایتی مقامات ارشد نظام را نیز به دنبال داشته است، اظهارداشت: این اقدامات بانک ها به دلیل تجربه تلخ دولت های گذشته در اعطای تسهیلات به افرادی است که با عنوان فعال صنعتی اقدام به دریافت اعتبارات هنگفت کرده ولی در جای دیگری هزینه کرده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درادامه از اختصاص1200 میلیارد تومان یارانه به وزارت صنعت، معدن وتجارت خبرداد و گفت: با توجه به فعالیت واحدهای پرشمار صنعتی در کشور در تلاش هستیم تا این تسهیلات در آینده ای نزدیک به اجرا درآید.

وی ضمن انتقاد از عدم همراهی دستگاه های ذیربط در زمینه ارائه خدمات زیر ساختی از جمله آب،برق وگاز به شهرک های صنعتی بیان داشت: براساس نص صریح قانون، دستگاه های خدمات رسان باید تاورودی هرواحدصنعتی ارائه خدمات کنند که متاسفانه این دستگاه ها در زمینه ارائه خدمات تا ورودی شهرک های صنعتی نیزکوتاهی می کنند .

انتهای پیام

کد N551901

وبگردی