آفتاب

همایش دانشجویی استکبارستیزی در لانه جاسوسی برگزار شد

همایش دانشجویی استکبارستیزی در لانه جاسوسی برگزار شد

همایش استکبارستیزی با حضور جمعی از مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در لانه جاسوسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن میرهادی، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ابتدای این نشست اظهار کرد: این دهه را به عنوان دهه استکبارستیزی نامیده‌ایم و این دهه تلاقی با عاشورای حسینی دارد که به فال نیک گرفته می‌شود. نکته این است که دانشجویان ایرانی تعریف آرمان خودشان را استکبار ستیزی قرار دهند که از آغاز این استکبارستیزی مقابله با آمریکا و انگلیس بوده است.

او ادامه داد: بسیج دانشجویی فعال‌ترین تشکل دانشجویی در مبارزه با استکبار است. امسال سعی شده است در دهه استکبارستیزی برنامه‌های مختلفی را در دانشگاه‌ انجام دهیم. روز اول این دهه با سالگرد مخالفت امام خمینی (ره) با طرح کاپیتولاسیون شروع شده و با سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پایان می‌یابد. بزرگ‌ترین برنامه‌ای که تاکنون در دانشگاه‌های کشور برگزار شده در 7 آبان امسال برگزار خواهد شد که در آن به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی از هرکسی که علیه نظام‌های استکبار عمل می‌کند و از همه کسانی که اعتقاد به آرمان انقلاب اسلامی دارند دعوت به عمل خواهد آمد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم‌چنین افزود: ما از همین جا از سیاسیون، دانشجویان و حتی شخص رییس‌جمهور و دولتمردان نیز دعوت می‌کنیم که در نشست هفتم آبان‌ماه با نام "از حماسه حسینی تا دیپلماسی خمینی" که در دانشگاه تهران برگزار می‌شود حضور یابند. در حال حاضر جمهوری اسلامی به عنوان یک مدینه فاضله در ایستادگی شناخته می‌شود که سر تسلیم در مقابل قدرت‌های جهانی پایین نیاورده است.

در ادامه این نشست مهدی امیری، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف اظهار کرد: خیلی مهم است که با چه نگاهی به مفهوم استکبارستیزی نگاه کنیم. این یک مساله کهنه نیست و همان فلسفه حق در برابر باطل است که در سراسر آموزه‌های دینی ما این مفهوم به چشم می‌خورد. این مفهوم در واقعه کربلا تجلی می‌یابد که در واقع در آن روز دستگاه کفر و شیطان و نیز دستگاه ایمان در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: نشست "شیطان‌ستیزان حسینی" در چهارم آبان‌ماه در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست محمدحسین رحمانی، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر گفت: در مورد مفهوم مبارزه با استکبار باید به این نکته توجه کرد که این مساله مختص به 50 سال یا 200 سال اخیر نیست. بلکه این مفهوم از آغاز خلقت و هم‌چنین در سیره همه انبیا وجود داشته است. این جریان در طول تاریخ همواره ادامه داشته و تا زمان ظهور حضرت حجت نیز ادامه خواهد یافت. جریان حق و باطل همیشه در مقابل یکدیگر بودند و در این میان جریان وسطی وجود نداشت. همان‌طور که در آیات قرآن کریم مکررا به پیروی نکردن از کفار اشاره شده است که این مفهوم در اندیشه حضرت امام خمینی نیز در قرن حاضر تجلی یافت.

او ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز استکبار جنایت‌هایی است که مثال آن در غزه توسط رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا و انگلیس اتفاق افتاده است. ما باید در مقابل ظلم‌های جهانیان به خصوص ظلم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنیم. همان‌طور که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یکی از تجلی‌های این مفهوم است و باید به جهانیان فهماند دانشجویان مسلمان ایرانی به دور از هرگونه جناح‌بندی سیاسی در مقابل ظلم و استکبار خواهند ایستاد.

وی در پایان سخنانش از همه تشکل‌های دانشجویی، هنرمندان و فعالان حقوق بشر نیز دعوت کرد تا در نشست هفتم آبان در دانشگاه تهران حضور یابند.

در پایان این نشست سیدرضا هاشمی، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به این که 13 آبان نماد استکبارستیزی ایرانی‌هاست اظهار کرد: امسال این نماد همزمان شده است با نماد اسلامی و جهانی استکبارستیزی که همان واقعه عاشوراست. در این راستا بسیج از همه استکبارستیزان و نیز دسته‌ها و تشکل‌های فعال در این زمینه حمایت می‌کند و در کنار آن‌ها خواهد ایستاد. استکبار ستیزی همواره یکی از بخش‌های جداناپذیر جنبش دانشجویی ایران بوده است که نماد قبل از انقلاب آن 16 آذر است که دانشجویان در اعتراض به سفر رییس‌جمهور آمریکا به ایران در خیابان‌ها حضور یافتند و 3 نفر از دانشجویان نیز به شهادت رسیدند.

او هم‌چنین افزود: استکبارستیزی به معنای ظلم‌ستیزی است و در واقع ما علیه هر دولتی که گروهی را تحت ظلم خود قرار دهد موضع خواهیم گرفت. استکبارستیزی باید الهی باشد، هم اکنون اکثر قیام‌های منطقه به دلیل هوای نفسانی انجام می‌شود و فی سبیل‌الله نیست که همین مساله منجر به شکست این قیام‌ها می‌شود.

انتهای پیام

کد N551705

وبگردی