آفتاب

وزیر خارجه سوریه: از سیاسی کاری در پرونده سلاح‌های شیمیایی اجتناب شود

وزیر خارجه سوریه: از سیاسی کاری در پرونده سلاح‌های شیمیایی اجتناب شود

وزیر خارجه سوریه صبح امروز (چهارشنبه) با فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل و هیات همراه وی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این دیدار اجرای تعهدات سوریه بر اساس توافق منع سلاح‌های شیمیایی و مصوبات شورای اجرایی در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و بر ادامه همکاری سازنده میان سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی جهت بستن پرونده سلاح‌های شیمیایی این کشور تاکید شد.

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در این دیدار تاکید کرد: سوریه تمایل دارد که با این کشور به عنوان طرفی در توافق منع سلاح‌های شیمایی تعامل شود و از تبعییض و سیاسی کاری در این زمینه اجتناب شود.

وی تصریح کرد که این موفقیت بی سابقه با همکاری قوی و خالصانه دمشق با هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمایی صورت گرفت.

در همین راستا، سیگرید کاگ، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل و هماهنگ کننده هیات مشترک سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل در سوریه با اظهار خرسندی از آنچه که تاکنون در زمینه امحای سلاح‌های شیمایی سوریه محقق شده است، اعلام کرد: امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه گامی مثبت در تاریخ سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمایی است.

در این دیدار فیصل مقداد،‌ معاون وزیر خارجه سوریه نیز حضور داشت. وی پیشتر نیز با خانم سیگرید کاگ درخصوص مسائل ذیربط و راه‌های همکاری میان دمشق با این نهاد بحث و گفتگو کرده بود.

انتهای پیام

کد N551691

وبگردی