آفتاب
چمران:

آیت الله مهدوی کنی یک تهرانی اصیل بود / نقش آیت الله در توسعه بزرگراه همت

آیت الله مهدوی کنی یک تهرانی اصیل بود / نقش آیت الله در توسعه بزرگراه همت

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی یک تهرانی اصیل بود گفت: عبور اتوبان همت از کن تنها با صحبت وی با اهالی این منطقه امکان پذیر شد زیرا مخالفان سرسختی داشت.

مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت در گذشت آیت الله مهدوی کنی گفت: این عالم فقید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حرکت های انقلابی نقش موثری داشت و دبیر کمیته استقبال از حضرت امام  (ره) بود که من هم عضوی از این کمیته بوده ام . اولین کارت  عضویت در این کمیته را به امضای ایشان دریافت کرده ام. آن زمان هنوز سیستم فرماندهی نظامی مشخص نبود و نخست وزیر حکم نیروهای نظامی را صادر می کرد. آیت الله مهدوی کنی دبیر کمیته انتصابات ارتش و نیروهای مسلح بود که حضرت آقا ، هاشمی رفسنجانی، موسوی اردبیلی، دکتر چمران، در آن عضو بودند.

وی با بیان اینکه هرگاه برای حضور آیت الله مهدوی کنی در جایگاهی ضرورتی وجود داشت  ایشان حاضر می شد، گفت: زمانی که کشور به نخست وزیر نیاز داشت وی به آن حوزه ورود کرد، در یک دوره ای هم زمانی  مسئولیت وزارت کشور را پذیرفتند و هنگامی که انقلاب به رئیس خبرگان نیاز داشت، وی سنگر خدمت رسانی اش را تغییر داد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مهدوی کنی یک تهرانی اصیل بود گفت: عبور اتوبان همت از کن تنها با صحبت وی با اهالی این منطقه امکان پذیر شد زیرا مخالفان سرسختی داشت.

کد N551531

وبگردی