آفتاب

اف.بی.آی: 3 دختر آمریکایی احتمالا قصد داشتند به داعش بپیوندند

اف.بی.آی: 3 دختر آمریکایی احتمالا قصد داشتند به داعش بپیوندند

مقامات آمریکایی گفتند، سه دختر نوجوان حومه شهر دنور احتمالا در تلاش بودند تا پس از دزدیدن پول از والدینشان و سفر به آلمان به شبه نظامان داعش در سوریه بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گلن تامپسون، رئیس اداره کلانتری منطقه آراپاهو گفت، دو خواهر به سن‌های 17 و 15 سال و دوست 16 ساله آن‌ها پس از آنکه روز جمعه از مدرسه فرار کردند، گزارش شد که ناپدید شده‌اند اما خانواده‌های آن‌ها هیچ سرنخی از اینکه آن‌ها ممکن است کجا رفته باشند نداشتند.

سوزی پاین، سخنگوی اداره آگاهی فدرال (اف.بی.آی) گفت، ماموران اف.بی.آی در چند روز گذشته جلوی آن‌ها را در فرودگاه فرانکفورت، آلمان گرفته و آن‌ها را به کلورادو، جایی که خانواده‌هایشان منتظرشان بودند بازگرداندند.

یکی از مقامات آمریکا گفت، این دختران می‌خواستند ابتدا به ترکیه و پس از آن به سوریه بروند و ماموران رسیدگی به این پرونده هم اکنون در حال بررسی اسناد و مدارک از جمله کامپیوترهای این دختران هستند.

یکی دیگر از مقامات آمریکا این پرونده را هم برای جامعه و هم برای کل کشور "نگران کننده" دانست.

سوزی افزود: براساس اسناد و مدارکی که تاکنون جمع آوری شده، واضح و مشخص است که این دختران قصد داشتند تا به سوریه سفر کنند و بازرسان همچنان در تلاشند تا بفهمند که آن‌ها چه نوع ارتباط‌هایی با سوریه داشته‌اند. بازرسان در تلاشند تا بفهمند که آیا در بین اطرافیان این دختران دوستان و آشنایانی هم عقیده وجود دارد یا خیر.

این دختران پیش از بازداتشان، یک روز کامل را در فرودگاه فرانکفورت گذرانده و مورد بازجویی قرار گرفتند و سپس به دنور بازگردانده شدند.

شک و تردیدها زمانی افزایش یافت که پدر این دو خواهر متوجه شد که دخترانش با 2000 دلار پول و پاسپورت‌هایشان رفته‌اند.

مقامات آمریکا هنوز نگفته‌اند که چه چیزی باعث شده تا آن‌ها فکر کنند که این دختران به کمک به شبه نظامیان داعش علاقمند شده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا این دختران با اتهاماتی مواجه می‌شوند یا خیر.

انتهای پیام

کد N551489

وبگردی