آفتاب
در تفاهمنامه استاداری تهران با سازمان فنی و حرفه‌ای مطرح شد؛

ارایه آموزش‌های خاص به زنان سرپرست خانوار شهرستان ری

ارایه آموزش‌های خاص به زنان سرپرست خانوار شهرستان ری

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران گفت: روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور ارایه آموزش‌های خاص به زنان سرپرست خانوار شهرستان ری امضاء کردیم.

زهرا ساعی درگفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران‌ (ایسنا)، افزود: تقویم آموزش به زنان سرپرست خانوار براساس طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به چند بخش تقسیم شده است. براساس نیازسنجی انجام شده قرار است در زمینه‌هایی مانند دامپروری، کشاورزی، صیفی‌جات، سنگ‌های تزئینی و صنایع دستی آموزش‌ها و امکاناتی به زنان سرپرست خانوار شهرستان ری ارائه شود.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: این نهاد طرح‌های موفقی را در روستاهای کشور در زمینه تاسیس صندوق‌های خرد روستایی اجرا کرده است و این صندوق‌ها همچنان فعال هستند و در جهت اشتغالزایی و رفع محرومیت از روستاها موثر هستند.

ساعی افزود: روز گذشته کارگاه آموزشی صبح تا بعدازظهر با حضور کارشناسان دستگاه‌های اجرایی شهرستان ری و جهاد کشاورزی برگزار و قرار شد در 50 روستای شهرستان ری صندوق خرد روستایی داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان استاندار تهران با بیان اینکه طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مرداد ماه به صورت آزمایشی در شهرستان ری آغاز شده است، گفت: تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار شهرستان ری به پایان رسیده است و در حال تحلیل آمارهستیم.

وی با اشاره به فاز دوم این طرح اظهارکرد: فاز دوم توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از طریق ارائه مهارت‌های زندگی و آموزش‌های فنی – حرفه‌ای است. طبق ماده 194 برنامه پنجم توسعه سازمان فنی و حرفه‌ای موظف است که از جوامع روستایی با استفاده از دیدگاه‌های کارگروه‌های اشتغال استانی نیازسنجی و براساس این نیازسنجی تقویم آموزشی فنی – حرفه‌ای و ارتقای شغلی و کارآفرینی در صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری را تدوین کند.

ساعی اضافه کرد: براین اساس دو هفته پیش نشست‌هایی را با سازمان فنی- حرفه‌ای استان تهران برگزار کردیم و از 10 روستای استان تهران با حضور کارشناسان این سازمان و فرمانداری ری بازدید شد.

وی با بیان اینکه توسعه آموزش روستایی یکی از شاخصه‌های موفقیت همه کشورهاست، گفت: لازم است برای دستیابی به این هدف نیروی انسانی را آموزش دهیم. نیازسنجی نیز فرآیندی برای تعیین نیازهای آموزشی بوده و لازم است نیازها را به منظور دستیابی به اشتغال پایدار، دسته‌بندی کنیم. این کار موجب می‌شود که اشتغال و تولیدات روستایی افزایش یابد.

ساعی افزود: براساس سند چشم‌انداز 1404، آمایش سرزمینی و رفع محرومیت بویژه از مناطق روستایی به عنوان یکی از کارهای مهم مورد توجه است. بنابراین طبق قوانین و نیازهای موجود نیازسنجی را انجام دادیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران در ادامه گفت: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند برحسب علاقه خود در طرح ساماندهی زنان سرپرست خانوار مشارکت کنند و زنان را آموزش دهند و در حوزه‌های مختلف آنان را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته با 10 کارآفرین موفق جلسه داشتیم، گفت: آنان علافه دارند در زمینه آموزش و کارآفرینی در حوزه سنگ‌های تزئینی، پرورش ماهی‌های تزیینی، مشاغل خانگی، معرق کاری و صنایع چوبی با ما همکاری کنند.

انتهای پیام

کد N551425

وبگردی