آفتاب

راهپیمایی شوالیه‌های فضایی روسیه در خارج از ایستگاه فضایی

راهپیمایی شوالیه‌های فضایی روسیه در خارج از ایستگاه فضایی

ماکسیم سورایف و الکساندر ساماکوتایف، دو کیهان نورد مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی با خروج از محفظه «پیرس» که در بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارد و در راهپیمایی های فضایی به عنوان اتاقک ویژه آمادگی برای ورود به فضای باز کیهانی به کار می رود به عملیاتی در بیرون از این ایستگاه دست زدند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، از اهداف اصلی راهپیمایی آنها، نصب قطعات جدید و برداشتن قطعات کهنه از روی سامانه رادیومتری ار.ک-21 که بر روی بدنه خارجی ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارد، برداشتن پوشش سامانه وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی موسوم به اکسپوز-ار که در بدنه خارجی ایستگاه فضایی نصب است و نصب دو آنتن ویژه بر روی محفظه تحقیقاتی موسوم به ام.ی.ام -2 بود.

آنها همچنین با استفاده از تجهیزات علمی که با خود برده بودند، در چارچوب آزمایشهای فضایی موسوم به "تست" به جمع آوری میکروارگانیسمهای احتمالی بخش خارجی پنجره محفظه "پیرس" پرداختند.

این چهلمین راهپیمایی فضایی کیهان نوردان روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی به شمار می رود. راهپیمایی ماکسیم سورایف و الکساندر ساماکوتایف حدود شش ساعت به طول انجامید.

یلنا سیروا، سرنشین دیگر این ایستگاه، دیروز در یادداشتی در وبلاگ خود درباره راهپیمایی دو کیهان نورد هموطنش - سورایف و ساماکوتایف - نوشت: «بسیاری از مردم فکرمی کنند که دوران شوالیه ها تمام شده است، ولی می شود گفت این نظر کاملا هم درست نیست و در حال حاضر هم شوالیه هایی واقعی اما پیشرفته وجود دارند؛ اما زره آنها و میدان تاخت و تازشان با شوالیه های قدیمی کمی فرق دارد.

لباس رزم آنها امروزه لباس راهپیمایی فضایی و میدان رزم شان فضای آزاد کیهانی است.

در این عکس ها شما می توانید ببینید که چگونه ماکسیم سورایف و الکساندر ساماکوتایف خود را برای انجام راهپیمایی فضایی آماده می کنند. آنها باید 22 اکتبر بر روی سطح خارجی ایستگاه فضایی بین المللی حدود شش ساعت فعالیت کنند.

انتهای پیام

کد N551411

وبگردی