آفتاب
در پاسخ به اردوغان؛

وزیر اطلاع رسانی سوریه: کوبانی خاک سوریه و شهر سوریه است نه ترکیه

وزیر اطلاع رسانی سوریه: کوبانی خاک سوریه و شهر سوریه است نه ترکیه

وزیر اطلاع رسانی سوریه با تاکید بر اینکه کوبانی متعلق به خاک سوریه است تصریح کرد: مرزهای سوریه خط قرمز است و ما به کسی برای عضویتمان در ائتلاف متوسل نشده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد: سوریه به مبارزه با تروریسم تا پایان کار مصمم است و دمشق از هر کسی که خواهان هماهنگی با نظام در این خصوص است، استقبال می‌کند. سوریه به هیچ کس متوسل نشده و نخواهد شد تا بخشی از ائتلاف باشد.

وی عنوان داشت: شهر کوبانی متعلق به سوریه است و مردم آن مردم ما هستند و هر گونه اندیشه‌ای جز این تلاش برای رسیدن به اهداف سیاسی و لطمه زدن به حاکمیت کشور سوریه است.

این مقام سوری تصریح کرد: دولت از ایفای نقش نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و انسانی در قبال تمامی مناطق سوریه از کوچکترین روستا گرفته تا بزرگترین شهرها، اهمال نکرده و نخواهد کرد. نظام سوریه با نیروهای مسلح خود به صورت مستقیم حمایت نظامی و لجستیکی از کوبانی داشته و مهمات و تسلیحات در اختیار مردم کوبانی گذاشته است. هیچ کس منکر این مساله نیست و این کار را با بیشترین توان ادامه خواهد داد. چرا که مساله کوبانی یک مساله موجودیتی و سرنوشت ساز است.

عمران الزعبی تصریح کرد: از یک وجب از خاک سوریه هم به نفع هیچ یک از چریک‌ها و گروه‌های تروریستی و یا کشورها و رژیم‌ها کوتاه نخواهیم آمد چرا که اراضی سوریه خط قرمز است و این مساله قابل مناقشه نیست.

وی در خصوص اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر ایجاد مناطق حائل در سوریه و این که وی کوبانی را یک منطقه استراتژیک برای ترکیه به شمار آورده است گفت: این منطقه خاک سوریه و یک شهر سوری است و سرزمین ترکیه نیست واین مساله باید برای همگان واضح و مشخص باشد.

انتهای پیام

کد N551381

وبگردی