آفتاب
سبحانی‌نیا در گفتگو با مهر:

باید نظر وزیر پیشنهادی را  نسبت به حساسیت های مجلس بسنجیم

باید نظر وزیر پیشنهادی را  نسبت به حساسیت های مجلس بسنجیم

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دریاره رای اعتماد مجلس به نیلی گفت: باید ببینیم مجلس چه شناختی نسبت به وی داشته و چگونه بر روی موضوعاتی که معمولا حساسیت نمایندگان را برانگیخته می کند، واکنش نشان می دهند.

حسین سبحانی‌نیا، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، ضمن اشاره به اینکه خبر معرفی محمود نیلی را به‌عنوان وزیر علوم شنیده‌ام، گفت: هنوز برداشتی از موضوع ندارم، چون این گزینه هنوز به هیات رئیسه اعلام نشده است.

وی افزود: اگر معرفی شود باید منتظر باشیم و ببینیم مجلس چه شناختی نسبت به وی داشته و چگونه بر روی موضوعاتی که معمولا حساسیت نمایندگان را برانگیخته می کند، واکنش نشان می دهند.

نماینده مردم نیشابور ادامه داد: یکی از گزینه هایی که برای وزیر علوم از سوی نمایندگان مطرح است، دانشگاهی بودن وزیر پیشنهادی است، وزیر پیشنهادی باید در چارچوب اصول اسلامی حرکت کرده و در محیط خارج از سلطه احزاب و گروه های سیاسی استقلال خود و محیط دانشگاهی را حفظ کند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی باید محیط دانشگاه را محیطی امن برای تحقیق، پژوهش و نیز کار و تلاش علمی آماده کند، اگر فرد این چنینی معرفی شود، بدون شک نمایندگان نیز راه تعاملی را که با دولت دارند، ادامه داده و سعی می کنند به دولت کمک کنند تا این وزارتخانه سریعتر مسئولی پیدا کند.

کد N551380

وبگردی