آفتاب
جروزالیم پست خبر داد:

صحبت‎های غیر رسمی اعضای 1+5 و حمایت تل آویو از تمدید مذاکرات

صحبت‎های غیر رسمی اعضای 1+5 و حمایت تل آویو از تمدید مذاکرات

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از داغ بودن بحث تمدید مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران در میان اعضای این گروه و حمایت رژیم صهیونیستی از این روند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه جروزالیم پست با اشاره به زمان کم باقی مانده تا تاریخ 24 نوامبر و اختلافاتی که همچنان میان ایران و کشورهای 1+5 وجود دارد می نویسد: کشورهای 1+5 برای آنکه مذاکرات را از شکست نجات دهند در مورد تمدید دوره مذاکرات سخن می گویند.

البته این موضوع هنوز بطور رسمی در مذکرات با ایران مطرح نشده و فعلا در میان اعضای 1+5 بصورت غیر رسمی مطرح است.

به نوشته این روزنامه، رژیم صهیونیستی نیز از تمدید مذاکرات حمایت می کند. دلیل حمایت تل آویو از تمدید مذاکرات آن است که به اعتقاد مقامات رژیم صهیونیستی اگر طرفین بخواهند تا تاریخ 24 نوامبر به توافق برسند ممکن است نتیجه آن یک "توافق یا قرارداد بد" برای اسرائیل باشد از همین رو تمدید مذاکرات می تواند احتمال یک توافق بد را کاهش بدهد.

بر اساس این گزارش، با توجه به نزدیک بودن انتخابات پایان دوره ای کنگره و احتمال بالای تغییر ترکیب موجود در سنا و قدرت گرفتن بیشتر جمهوریخواهان، رژیم صهیونیستی تمایل دارد تا کنگره آتی آمریکا که به احتمال زیاد حضور چهره های مخالف توافق با ایران در آن بیشتر خواهد بود، در مورد توافق جامع هسته ای تصمیم بگیرد.

تمایل تل آویو برای تمدید این مذاکرات و به درازا کشیدن آن تا زمان آغاز به کار کنگره جدید پس از انتشار گزارش هایی در رابطه با تصممیم "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، در رابطه با لغو تحریم های ایران بدون مجوز کنگره بیشتر شده است.

رژیم صهیونیستی با هر گونه توافقی که حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسد مخالف است از همین رو تلاش می کند تا به هر نحو از انجام توافق جامع جلوگیری کرده و یا انکه دست کم توافق نهایی به گونه ای باشد که شرایط سختی را برای ایران بوجود بیاورد.

کد N551357

وبگردی