آفتاب
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز:

آموزش و پرورش بستر مناسبی برای حل آسیب‌های اجتماعی

آموزش و پرورش بستر مناسبی برای حل آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه تمامی مسائل اجتماعی به بستر آموزش و پرورش ختم می‌شود، علت یابی پدیده‌های اجتماعی، گامی اساسی در رفع مشکلات در جامعه موجود دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه تمامی مسائل اجتماعی به بستر آموزش و پرورش ختم می‌شود، علت یابی پدیده‌های اجتماعی گامی اساسی در رفع مشکلات در جامعه موجود دانست.

به گزارش ایلنا در کرج، حجت اله ملاصالحی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن کنفرانس استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه کارگروه‌های متعددی در استان تشکیل می‌شود و آموزش و پرورش، یکی از مؤثر‌ترین اعضا به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: جریان‌شناسی و بررسی تمامی مسائل و مشکلات موجود اجتماعی، به آموزش و پرورش ختم می‌شود و همین امر نقش این دستگاه فرهنگی را در شناسایی، پیشگیری و پیش بینی مسائل مختلف ویژه‌تر می‌سازد.

وی همچنین با بیان اینکه با طیف گسترده‌ای از ناهنجاری‌های اجتماعی روبرو هستیم، افزود: با وجود اینکه صورت مسئله را می‌دانیم اما به جهت گستردگی دامنه مسائل اجتماعی، معلول‌ها بیشتر از علت‌ها بروز و ظهور یافته‌اند.

ملاصالحی به بیانی دیگر خاطر نشان شد: در بررسی مسائل اجتماعی به جای پرداختن به علت‌ها و چیستی پدیده‌ها، به دنبال معلول‌ها هستیم و همین امر موجب پیچیدگی کار شده است.

معاون استاندار، بسیج شدن کمیسیون‌های اجتماعی بمنظور احصاء علت‌ها، تدوین برنامه‌ای جامع در چشم انداز ۱۰ ساله اجتماعی استان و افق آینده را یکی از مهم‌ترین گام‌ها در رسیدگی به مسائل اجتماعی دانست.

کد N551347

وبگردی