آفتاب

عضو کمیسیون امنیت ملی: جلوی اقدامات تروریستی تکفیری‌ها در کشورمان گرفته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی: جلوی اقدامات تروریستی تکفیری‌ها در کشورمان گرفته شود

نماینده مردم زابل در مجلس ضمن متحجرانه و ظالمانه خواندن حکم اعدام شیخ‌النمر با اشاره به وضعیت کشورمان از وزرای امور خارجه، دفاع و کشور درخواست کرد تا نسبت به اقدامات مزدوران استکبار و جنایت‌های آنان در به شهادت رساندن نیروهای کشورمان اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ سید باقر حسینی نماینده زابل در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز اظهار کرد: شهادت یکی دیگر از معلمان دلسوز سیستانی به دست اشرار کوردل و خود فروخته را به مردم ولایی و شهید پرور سیستان از طرف مجمع نمایندگان استان تسلیت گفته و این اقدامات ددمنشانه را محکوم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی نگاه‌های غیر کارشناسی و اقدامات نسنجیده از یک سو و ضعف دولت پاکستان در کنترل مرزها و مبارزه با گروهک‌های ملحد تکفیری و تروریستی از سوی دیگر باعث شد در هفته‌ی نیروی انتظامی شاهد شهادت تعدادی از پرسنل این نیرو باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آقای وزیر کشور تا چه زمانی در کشور مقتدر ایران باید شاهد این جنایت‌ها و اقدامات مزدوران استکبار باشیم؟ از وزرای امور خارجه، دفاع و کشور درخواست می‌شود در این زمینه به طور جد رسیدگی داشته باشند.

حسینی تصریح کرد:‌ متاسفانه عده‌ای از مردم سیستان تماس گرفته و یا به طور جدی با پیامک هشدار دادند که اگر دولت توانایی ندارد؛ ما از خودمان دفاع می‌کنیم.

وی اقدام دولت عربستان جهت صدور حکم اعدام برای شیخ النمر را اقدامی ظالمانه، متحجرانه و کینه توزانه عنوان کرد و گفت: این اقدام به گونه‌ای است که هر انسانی آن را محکوم می‌کند و حکام عربستان باید به آن بیندیشند.

نماینده مردم زابل در بخش دیگری ازنطق خود با بیان این که همواره از دولت حمایت کرده‌ایم گفت: بر حسب وظیفه‌ی نظارتی نمایندگی باید بگویم انتقاد سازنده و منصفانه لازمه رشد و بالندگی کشور است. بنابراین لازم است که رئیس جمهور به دنبال حذف عوامل نفوذی و افراطی باشند که نه تمایلی به وی و موفقیت‌هایش دارند و نه ارزش‌های انقلاب برایشان مهم است و هدف آنان ایجاد تقابل میان دولت و مجلس است.

حسینی در پایان با اشاره به برخی از مسائل حوزه‌ی انتخابیه‌اش اظهار کرد:‌ از رئیس جمهور درخواست می‌شود در خصوص پیگیری طرح منطقه آزاد سیستان دستور لازم را صادر کند که هنوز این طرح بعد از شش ماه به شورای عالی مناطق آزاد ارائه نشده است.

وی همچنین خواستار رسیدگی به طرح شن‌های روان و پیگیری حق‌آبه تالاب بین‌المللی هامون شد.

انتهای پیام

کد N551340

وبگردی