آفتاب
استاندار البرز:

آموزش و مشاوره، دو رکن اساسی آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی

آموزش و مشاوره، دو رکن اساسی آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مباحث مرتبط با آسیب‌های اجتماعی نسل جوان و دانش آموزان استان، توسط اساتید حوزه جامعه شناسی در تیم‌هایی فکری، مورد مطالعات و اقدامات اجرایی قرار می‌گیرد.

استاندار البرز آموزش و مشاوره را از ارکان اساسی آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی خواند.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن کنفرانس های استانداری تشکیل شد، رسیدگی به آسیب های اجتماعی را از اولویت های کارگروه های استانی دانست و اظهار داشت: مباحث مرتبط با آسیب های اجتماعی نسل جوان و دانش آموزان استان توسط اساتید حوزه جامعه شناسی در تیم هایی فکری، مورد مطالعات و اقدامات اجرایی قرار می گیرد.


وی سکونتگاه‌های غیررسمی را کانون اصلی در گرایش به آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد و با بیان اینکه دو استان البرز و مشهد پایلوت بررسی آسیب های اجتماعی در کشور هستند، خاطر نشان شد: خط 4 حصار کرج، از جمله مناطقی است که طرح بررسی آسیب های اجتماعی آن آغاز شده و گزارش آن نیز در شورای اجتماعی کشور اعلام شده است.

مهندس طهایی افزود: در این زمینه مشارکت آموزش و پرورش با گروه های تحقیقاتی جهت بررسی آسیب های اجتماعی استان ضروری و مهم تلقی می شود.


استاندار البرز تصریح کرد: آموزش و مشاوره دانش آموزان و اولیاء آنان با رویکرد پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی باید به صورت ویژه در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی این امر را مستلزم تشکیل اتاق های فکر تخصصی دانست و افزود: نباید در اجرای طرح های سلامت اجتماعی با آزمون و خطا حرکت کرد، در این راستا انجام فعالیت های مطالعاتی و تبادل فکر و اندیشه پیش از هر اقدامی ضروری است چرا که ممکن است این آزمون و خطاها هزینه بر برای جامعه باشد.

ارائه گزارشی از وضعیت مدارس دو شیفت استان، مشاوره های خانواده در آموزش و پرورش، نیازهای مدارس استثنایی نیز از محورهای این نشست بشمار می رفت.

کد N551337

وبگردی