آفتاب
مشاور فرهنگی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تشریح کرد

ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر

ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر

مشاور فرهنگی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح از برنامه‌های ویژه این ستاد برای گرامیداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مقدسی، شعار هفته احیاء امسال را «تذکر لسانی، پیام مهربانی، نظارت همگانی» عنوان کرد و گفت: برنامه‌های امسال ستاد احیاء با رویکرد ترویج فرهنگ نقدپذیری، تبلیغ مؤثر و فراگیر در باب اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، تبیین ضرورت اجرای این دو فریضه مهم در سطح جامعه و معرفی جایگاه ستاد احیاء اجرا می‌شود.

وی افزود: بدین منظور در هر استان چهار کمیته با عنوان کمیته‌های برنامه‌ریزی، پشتیبانی، تبلیغات و کمیته اطلاع‌رسانی تشکیل شده تا کار با برنامه‌ریزی پیش رود.

برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر در تمامی استان های کشور

مشاور فرهنگی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر در تمامی استان های کشور با 6 موضوع مختلف خبر داد و افزود: این همایش‌ها با حضور مسؤلان عالی رتبه استان، خانواده معزز شهدای امر به معروف و نهی از منکر، شخصیت‌های علمی و فرهنگی، نیروهای مسلح، مدیران دستگاه های اجرایی، ائمه جماعات مساجد، مسؤلان هیأت های مذهبی، سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیردولتی، مسؤلان کانون‌های دینی و قرآنی و اشخاص حقیقی فعال و مؤثر برگزار می‌شود.

این مقام مسؤل درباره این همایش‌ها گفت: همایش «امر به معروف و نهی از منکر؛ فرهنگ حسینی- عزم ملی » در استان های اصفهان، یزد، لرستان، قزوین و کردستان، همایش «امر به معروف و نهی از منکر؛ مدیریت جهادی- اقتصاد مقاومتی» در استان های ایلام، آذربایجان غربی، هرمزگان، خراسان جنوبی و البرز، «امر به معروف و نهی از منکر؛ سبک زندگی- خانواده اسلامی» در استان های فارس، قم، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه برگزار می شود.

مقدسی از برگزاری همایش «امر به معروف و نهی از منکر؛ مبارزه با فساد- سلامت اداری» در 5 استان کشور خبر داد و گفت: این همایش در استان های آذربایجان شرقی، گلستان، بوشهر، مرکزی و کرمان و همایش «امر به معروف و نهی از منکر؛ مقابله با تهاجم فرهنگی- جامعه نخبگان» در استان های خوزستان، مازندران، اردبیل، خراسان شمالی و زنجان برگزار خواهد شد.

جانشین معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری همایش «امر به معروف و نهی از منکر؛ نظارت همگانی رسانه ها و تشکل های مردمی» به میزبانی استان های خراسان رضوی، گیلان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و همدان را دیگر همایش این ستاد در هفته احیاء برشمرد.

اجرای طرح تذکر کتبی

وی اجرای طرح تذکر کتبی در سراسر کشور را از دیگر ویژه برنامه های ستاد احیاء عنوان کرد و گفت: علاوه بر برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن تذکر لسانی در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ در سطح گسترده، طرح تذکر کتبی مطابق با طرح نظارت همگانی طی این ایام آغاز و به طور مستمر و در سطح استان‌ها با مدیریت ستاد احیاء اجراء خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این ارتباط برگه های حاوی تذکر کتبی با عنوان «کارت هدیه» برای رده های سنی و مشاغل مختلف طراحی شده است.

جانشین معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همچنین گفت: طرح مذکور در شهرک های نظامی نیز اجرا می شود.

وی برگزاری راهپیمایی بزرگ «تجدید میثاق با امام حسین(ع) بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر»

وی در ادامه، برگزاری تجمع و راهپیمایی بزرگ «تجدید میثاق با امام حسین(ع) بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر» را یکی دیگر از برنامه های هفته احیاء برشمرد و افزود: این مراسم روز جمعه ششم محرم قبل یا پس از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور با حضور گسترده مردم، اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، اصناف و هیأت های مذهبی برگزار می شود.

مقدسی گفت: با توجه به این که عاشورای حسینی(ع) مصادف با 13 آبان روز مبارزه با ظلم وستم و استکبار و مصداق کامل نهی از منکر است، فعالیت های تبلیغی و سخنرانی ها بر این محور متمرکز خواهد شد.

مشاور فرهنگی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: همچنین در دهه اول ماه محرم در مراسم صبحگاه تمامی یگان های نظامی و انتظامی فرازی از زیارت مطلقه امام حسین(ع) خوانده می شود.

انتهای پیام

کد N551312

وبگردی