آفتاب
حسینی در تذکری؛

در مذاکرات مراقب باشیم از یک سوراخ چندین بار گزیده نشویم

در مذاکرات مراقب باشیم از یک سوراخ چندین بار گزیده نشویم

نماینده مردم قزوین در مجلس از رئیس جمهور درخواست کرد تا با معرفی وزیر جدید تکلیف وزارت علوم را روشن کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید مرتضی حسینی نماینده‌ی مردم قزوین طی تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: اخیرا سخنگوی وزارت خارجه‌ی آمریکا گفته که در صورت موافقت ایران با درخواست‌های آمریکا و امضای توافق نهایی هسته‌یی تنها تحریم‌های علیه ایران که مرتبط با موضوع هسته‌یی است لغو میشود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که بخش عمده‌ای از این تحریم‌ها به ویژه در بخش نفت و بانکها به دلایل واهی دیگر اعمال شده‌اند که همچنان می‌توانند پابرجا باشند یا افزایش یابند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این خانم مسئول افاضات خود را این گونه تکمیل می کند که پس از رسیدن به توافق جامع ابتدا تحریم‌ها تعلیق خواهد شد و در صورت کسب اطمینان بابت پایبندی ایران به تعهداتش به تدریج تحریم‌های مرتبط با هسته‌یی لغو می‌شوند، این عبارت‌های مشابه بسیار سخیف است و به هیچ وجه پذیرفته نیست که ما مدام تعطیل کنیم تا شاید اطمینان خاطر داده باشیم و آنها مرتب رجز خوانی کنند وتهدید کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: روی سخن من با مسئولان مذاکره کننده‌ی ایرانی است که مواظب باشند برای چندمین بار از یک سوراخ گزیده نشوند، همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند، اطمینان به قول و عمل آمریکایی‌ها وجود ندارد.

وی همچنین به رئیس جمهور تذکر داد گفت: فتنه‌ی 88 خط قرمز نظام است این عبارت کوتاه نیاز به شرح و تفسیر ندارد، چرا عده‌ای هنوز از درک این نکته‌ی بدیهی عاجزند یا طفره می‌روند.

نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: آقای رئیس جمهور بهتر است به جای این که در مناسبت‌های مختلف از وزیر برکنار شده‌ی علوم دفاع کنید و به تصمیم مجلس گوشه و کنایه بزنید هر چه سریعتر تکلیف این وزارت‌خانه مهم را با معرفی یک وزیر مومن و انقلابی و در خط ولایت که با فتنه 88 مرز بندی مشخصی دارد روشن کنید.

انتهای پیام

کد N551307

وبگردی