آفتاب

آیت الله قرهی طی پیامی رحلت آیت الله مهدوی کنی(ره) را تسلیت گفت/آیت الله مهدوی کنی (ره) مصداق  دوری جستن از دنیا بودند

آیت الله قرهی طی پیامی رحلت آیت الله مهدوی کنی(ره) را تسلیت گفت/آیت الله مهدوی کنی (ره) مصداق  دوری جستن از دنیا بودند

آیت الله قرهی در این پیام گفت: ایشان در رفتار و کردار  مصداق روایت شریف "کونو دعاه الناس بغیر السنتکم " و مصداق آیه " و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا " در مبارزات و مجاهدتهای گوناگون از بدو انقلاب اسلامی و در کنار امام راحل ، تا آخرین سنگر ریاست مجلس خبرگان رهبر ی برای دفاع از ولایت و امام المسلمین بوده اند. 

به گزارش خبرگزاری مهر متن پیام بدین شرح است:
 
بِسمِ اللهِ الرحمنِ الرحیمِ
 
اِنا لِله وَ اِنا الَیهِ راجِعُونِ
 
عَن عَلی بنِ حَمزة قالَ: سَمِعتُ اَباالحَسَنِ بنِ جَعفَر (علیه السلام ) یَقُولُ : اِذا ماتَ المُومِن بَکَت عَلَیهِ المَلائِکَه وَ ُبقاعَ الاَرض التی کان یعبدُ الله علیها و اَبوابُ السماءِ التی کانَ یُصعَدُ فیها بِاَعمالِه و ثُلِمَ فی الاسلامِ ثُلمَهٌ لا یِسُدها شیءٌ لِاَن المومنینَ الفقهاءَ حُصونُ الاسلامِ کَحِصنِ سُورِ المَدینهِ لَها .
علی بن حمزه می‌گوید: شنیدم از امام هفتم موسی بن جعفر (ع) که فرمود: چون مومن بمیرد فرشتگان و صومعه‌های زمینی که خدا را در آن عبادت می‌کرده و د‍‍ژهای آسمانی که اعمالش از آن‌ها بالا می‌رفته، بر او گریه کنند و در اسلام رخنه‌ای افتد که چیزی آن را نبندد زیرا مومنین دانشمند د‍ژهای محکم اسلام هستند مانند دژهای اطراف یک شهر.
 
با کمال تاسف و تاثر  رحلت عالم مجاهد فقیه صمدانی حضرت آیت الله مهدوی کنی ریاست مجلس خبرگان رهبری ، یار دیرین امام راحل و امام المسلمین موجب تاثر و تالم گردید؛ ایشان در رفتار و کردار  مصداق روایت شریف "کونو دعاه الناس بغیر السنتکم " و مصداق آیه " و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا " در مبارزات و مجاهدتهای گوناگون از بدو انقلاب اسلامی و در کنار امام راحل ، تا آخرین سنگر ریاست مجلس خبرگان رهبر ی برای دفاع از ولایت و امام المسلمین بوده اند و در به ثمر نشستن انقلاب مجاهدتهای فراوان نموده اند که از آخرین نمونه های آن می توان به مقابله با فتنه 88 اشاره کرد، که درآن چنان در مقابل فتنه گران خوش درخشیدند که گاهاً بعضی فتنه جویان و فتنه گران نامردانه به ایشان حمله نمودند، ولی ایشان دست از حمایت از نظام و ولی فقیه زمان خویش بر نداشتند و این حمایت را بر خود تکلیف الهی می دانستند. ایشان در اخلاق معلمی وارسته و در انقلابی بودن بصیری آگاه بودند و همان گونه که خود بارها بیان نمودند من دنبال هیچ گونه ریاستی نبودم و از اول انقلاب هر مسئولیتی به من تکلیف شد، پذیرفتم و همه اینها خود نشأت گرفته از تزکیه نفس این مرد الهی بوده است.
 
آیت الله مهدوی کنی  مصداق  دوری جستن از دنیا بودند، همانگونه که هر کس از دنیا گریزان شد دنیا به سوی او خواهد آمد.  
 در خصوص جایگاه علمی ایشان همین بس که اشتیاق به مباحث علمی در ایشان، باعث گردید تا دانشگاه بسیار معظم و موقری مثل دانشگاه امام صادق (ع) را تأسیس نمایند و در آن به پرورش جوانهای مستعد بپردازند. لذا رحلت این فقیه مجاهد با توجه به همه این خصائص، مصداق بارز حدیث نورانی نبی مکرم اسلام (ص) " اِذا ماتَ العالِمُ الفَقِیه ثُلِمَ فِی الاِسلامِ ثُلمَةً لایَسُدها شَیءٌ " می باشد. بطور کلی باید بیان نمود که ایشان مصداق بارز و عملی حدیث نورانی که در صدر پیام ذکر گردید، بودند.
 
لذا این ضایعه بسیار دردناک را به حضرت بقیه الله(عج) صاحب اصلی این نظام الهی و نائبش حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی ) و مراجع عظام و حوزه های علمیه و بیت مکرم حضرت آیت الله مهدوی کنی و بالاخص برادر گرامیشان حضرت آیت الله باقری کنی(حفظه الله) تسلیت عرض می نمائیم.
 
 امید است خدای متعال به لطف و کرم خویش این ضایعه تأسف بار را جبران نماید.
 
مؤسس و متولی حوزه علمیه امام مهدی (عج)
 
 
                                                                              العبد روح الله القرهی
 
کد N551274

وبگردی