آفتاب

انگلیس به بهانه مقابله با تروریسم نظارت بر بودجه خیریه‌ها را تشدید می‌کند

انگلیس به بهانه مقابله با تروریسم نظارت بر بودجه خیریه‌ها را تشدید می‌کند

نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) برنامه‌های خود را برای تشدید محدودیت‌ها بر خیریه‌هایی که به عنوان منابع مالی گروه‌های تروریستی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته دولت انگلیس، بسیاری از محکومان اقدامات تروریستی در این کشور به اسم امور خیریه از مردم پول دریافت می‌کردند؛ مبالغی که هرگز به دست خیریه‌ها نمی‌رسیده است.

سه افراطی انگلیسی که سال گذشته به برنامه‌ریزی برای عملیات وسیع انتحاری متهم و به زندان محکوم شده بودند، توانسته بودند برای تامین هزینه‌های توطئه خود به عنوان یک سازمان‌ خیریه حدود 12000 پوند به دست آورند.

در طرح جدید دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس کسانی که محکومیت‌های کیفری مانند اقدامات تروریتی یا پولشویی دارند، نمی‌توانند جزو عوامل خیریه‌ها باشند.

همچنین کمیسیون خیریه‌ها، سازمان تنظیم کننده خیریه که سال گذشته از دولت بودجه و قدرت بیشتری برای جلوگیری از سوء استفاده در این بخش درخواست کرده بود، این قدرت را پیدا خواهد کرد تا خیریه‌هایی را که نامناسب و بدون مدیریت مناسب هستند تعطیل کند.

کامرون در بیایه‌ای درباره این طرح جدید گفت: من می‌خواهم کشور انگلیس بتواند با تهدید افراط گرایی و آنهایی که می‌خواهند ما را از هم بپاشند، مقابله کند.

تغییرات امروز به مساله خیریه‌ها کمک و رسیدن پول مردم و مصرف آن‌ها در نیازهای واقعی را تضمین می‌کند.

انتهای پیام

کد N551140

وبگردی