آفتاب
توصیه نماینده لامرد به تیم مذاکره‌کننده؛

تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات از منافع مردم پاسداری کند

تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات از منافع مردم پاسداری کند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تیم مذاکره‌کننده کشورمان پیشنهاد کرد که ضمن حل و فصل موارد اختلافی بر خطوط قرمز نظام پافشاری کرده و از منافع مردم پاسداری کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسی موسوی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، اظهار کرد: امروز خاورمیانه به دلیل آتش‌افروزی مستکبران عالم و حمایت مرتجعان منطقه از گروه‌های تروریستی برهه حساس را تجربه می‌کند.

وی افزود: ما هرگونه اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه بین امت اسلام علی‌الخصوص شیعه و سنی را شدیدا محکوم کرده و قدم نهادن در راه ایجاد وحدت امت اسلام را وظیفه خود می‌دانیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5، گفت: ضمن حمایت از مذاکره‌کنندگان و دستگاه دیپلماسی کشور،‌ این فرزندان انقلاب و نظام در مقطع حساس فعلی که به پایان این دوره مذاکرات نزدیک می‌شویم بدیهی است استکبار جهانی فشارهای خود به تیم مذاکره‌کننده را جهت امتیازگیری بیشتر در دستور کار خود قرار خواهد داد.

موسوی خاطرنشان کرد: لذا ضروری است مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری کامل ضمن تلاش جهت حل و فصل موارد اختلافی بر خطوط قرمز نظام پافشاری کرده و از منافع مردم پاسداری کنند.

نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، اظهار کرد: طرح آلومینیوم جنوب لامرد پس از هشت سال توقف به جریان افتاده، ضمن تقدیر از وزیر صنعت و مدیرعامل ایمیدرو باید بگویم هنوز گشایش اعتبار اسنادی این پروژه با موانعی روبرو است. از دولت انتظار می‌رود اهتمام بیشتری نسبت به این پروژه داشته باشد تا در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی صنعت مادر در جنوب فارس باشیم.

وی ادامه داد: در مورد احداث پروژه اتان‌گیری در کنار پالایشگاه پارسیان در شهرستان مر علیرغم برگزاری جلسات فشرده با مسئولان مربوطه هنوز عملیات اجرای این تاسیسات آغاز نشده است. انتظار می‌رود با تبادل تفاهمنامه‌ها تسریع شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در خصوص راه‌های مواصلاتی، گفت: علیرغم اینکه متاسفانه تاکنون صدها نفر از هموطنان ما جان خود را در مسیر خطرناک گردنه شهید باقری لامرد از دست داده‌اند تونل در حال احداث این گردنه که به عنوان بزرگ‌ترین تونل کشور می‌باشد هنوز نیمه تمام بوده و لاینینگ آن نیازمند تامین اعتبار است.

وی در ادامه با بیان اینکه کنار ساحل بودن و لب تشنه حقیقتا حکایت غریبی است رییس‌جمهور را مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: این در حالی است که کشورهای حوزه خلیج‌فارس 98 درصد از آب خود را با استفاده از آب‌شیرین‌کن تامین می‌کنند سهم ایران از آن تنها سه درصد است و ما درخواست داریم هر چه زودتر شیرین‌سازی آب خلیج‌فارس در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N551081

وبگردی