آفتاب

بان کی مون: پاسخ نظامی علیه داعش به تنهایی کارآمد نیست

بان کی مون: پاسخ نظامی علیه داعش به تنهایی کارآمد نیست

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که پاسخ نظامی به تهدیدات داعش در سوریه به تنهایی کارآمد نیست چرا که ممکن است به افزایش میزان خشونت و تندروی‌های آنان در منطقه منجر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه العربیه، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت در خصوص تلاش برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه اظهار کرد: هدف ما اجرای استراتژی طولانی مدت برای نجات سوریه است تا از طریق آن بتوانیم به راه حل سیاسی کارآمدتری دست پیدا کنیم.

بان کی مون خاطرنشان کرد: حمله نظامی به تنهایی برای مقابله با جنایات گروه تروریستی داعش کافی نیست و ممکن است میزان خشونت و تندروی‌های آنان را در منطقه افزایش دهد.

بان کی مون همچنین در خصوص اوضاع خاورمیانه تصریح کرد: کوبانی از دیگر شهرهای سوریه که مورد حملات گروه‌های تروریستی قرار دارند، تنها تر است.

دبیرکل سازمن ملل از شورای امنیت خواست تا به منظور کاهش رنج مردم سوریه و مشارکت در راه حل سیاسی این کشور از تلاش‌های جامعه بین‌المللی در این راستا حمایت بیشتری کند.

از سوی دیگر، سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: باید داعش و تمام گروه‌های تروریستی را شکست دهیم و عاملان جنایت رخ داده در نظام سوریه را به مجازات خود برسانیم.

وی افزود: ما همواره از صمیم قلب با دیدگاه دبیرکل سازمان ملل برای دستیابی به راه حل سیاسی به منظور نابودی ریشه‌های تندروی در سوریه واجرای خواسته‌های قانونی مردم این کشور موافق هستیم.

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل نیز تصریح کرد: ائتلاف، همکاری با سوریه و ایران را که دو کشور همپیمان برای مبارزه با تروریسم در منطقه محسوب می‌شوند، رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N550857

وبگردی