آفتاب
سفیر ایران در سازمان ملل:

 سیاست های رژیم صهیونیستی زمینه ساز تشکیل گروههای تروریستی در خاورمیانه است

 سیاست های رژیم صهیونیستی زمینه ساز تشکیل گروههای تروریستی در خاورمیانه است

حسین دهقاني سفير و سرپرست نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد امروز در جلسه شورای امنيت گفت: شکی نیست که اعمال سیاست اشغال و تجاوز توسط رژیم صهیونیستی مهمترین عناصر زمینه ساز تشکیل گروههای تروریستی از جمله داعش، القاعده و جبهه النصره در منطقه خاورمیانه بوده است. 

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین دهقاني سفير و سرپرست نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد امروز در جلسه شورای امنيت به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در خصوص وضعيت خاورميانه از جمله مسئله فلسطين سخنرانی کرد.
 
 وی گفت: عدم تعهد با استفاده از این فرصت بار ديگر همبستگي خود با مردم فلسطين و حمايت از آرمان فلسطین و حقوق مسلم آنها را مورد تاکید قرار می دهد.
 
سفير كشورمان افزود: با توجه به نام گذاری سال 2014 بعنوان سال جهاني همبستگي با مردم فلسطين، جنبش عدم تعهد مجددا خواهان تشديد تلاش‌هاي بين المللي در راستاي رسيدن به راه حلي مسالمت آميز، عادلانه و پايدار براي مردم فلسطين بوده و لازم است کلیه تلاش‌های ملل متحد در جهت پايان بخشيدن به اشغالگري صهیونیست ها از اراضی فلسطینی و نهايتا خاتمه اين اشغال دراز مدت ‌باشد.
 
دهقانی اظهار داشت: حملات و يورش وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه همچنان در اذهان ملتها باقی است و جنبش عدم تعهد قويا تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی كه باعث ايجاد رعب و وحشت در ميان تمامي مردم فلسطين شد و جهان را حيرت زده كرد و همچنین محاصره غزه از سوي این رژیم که هدفی جز مجازات عمومي تمامي مردم فلسطين ندارد قويا محكوم مي‌كند و از جامعه بين المللي مي‌خواهد تا بطور مکرر از رژیم اشغالگر صهیونیست بخواهد تا از محاصره و اقدامات غیر قانوني عليه مردم فلسطين دست بر دارد.
 
وی افزود: جنبش عدم تعهد مخالفت شديد خود از تداوم شهرك سازي در سزمین های اشغالی به ویژه اقدامات غير قانوني در هفته‌هاي اخير را اعلام می کند .
       
نماینده کشورمان در ادامه اظهار داشت: لازم است شوراي امنيت سازمان ملل متحد نقش مشروع و قانوني خود را در چارچوب منشور ملل متحد ايفاء نمايد و از همین رو جنبش عدم تعهد از شوراي امنيت مي‌خواهد تا با اتخاد اقدامات لازم به اشغالگري و چندين دهه بي عدالتي از سوي این رژیم در قبال مردم فلسطين پايان داده شود.
 
وی گفت: اكنون زمان آن فرارسيده تا شوراي امنيت سازمان ملل متحد با برداشتن گامي تاريخي به اشغال سرزمين‌هاي فلسطيني پايان داده و شرايط و زمينه‌های رسيدن به راه حلي مسالمت آميز و پايان دادن به بحران در خاورمیانه را هموار کند زیرا تنها  با اتخاذ چنين رويه‌اي،  شوراي امنيت به وظايف خود در زمینه پيشبرد صلح و امنيت بين المللی  آنگونه كه در منشور ملل متحد تصریح شده, عمل نموده و به شکلی واقعی  به یافتن راه حلی  برای  پايان دادن به منازعه صهیونیستی – فلسطينی کمک خواهد کرد. منازعه ای كه  هسته اصلی جنگ میان اعراب و رژیم اشغالگر قدس و منبع تهدید صلح و امنیت منطقه ای و جهانی است.
 
 دهقانی در پایان این سخنرانی خطاب به سفرا و نمایندگان حاضر در شورای امنیت گفت: لبنان همچنان  از نقض مکرر حريم مرزهايش از جانب اسرائيل رنج مي‌برد و در خصوص ادامه اشغال بلنديهاي جولان از سوي صهیونیستها اظهار داشت: جنبش عدم تعهد بار ديگر از اشغالگران صهیونیست مي‌خواهد تا به قطعنامه‌هاي سازمان ملل متحد احترام گذاشته و نيروهاي خود را از بلنديهاي جولان خارج و شرایط منطقه را به وضعيت مرزی قبل از چهارم ژوئن سال 1967 باز گرداند.
 
شایان ذکر است که در این جلسه و پس از اظهارات اتهام آمیز نماینده رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، سفیر کشورمان در پاسخ به این اظهارات گفت: نماینده این رژیم امروز بار دیگر ادعاهای بی اساس و سراسر کذب خود را همانند آنچه اخیرا در مجمع عمومی صورت گرفت و مورد مخالفت و بی اعتنایی حاضرین آن جلسه واقع شد، تکرار کرد.
 
دهقانی افزود: آنچه نماینده این رژیم امروز بیان کرد مطالبی از اساس مهمل و بی پایه است. در واقع این رژیم صهیونیستی است و نه جمهوری اسلامی ایران که همواره ظرف 7 دهه گذشته منشا بحران و بروز این وضعیت نامساعد در منطقه خاورمیانه بوده است. تداوم اشغال سرزمین دیگران و تجاوزات نوبه ای به جان و مال مردم  از سوی این رژیم مشکل اصلی منطقه است.
 
سفیر کشورمان ادامه داد: آواره نمودن و بازداشت مردم منطقه، محاصره غزه، ایجاد شبکه های ترور، هدف قرار دادن افراد، ارتکاب قتل و اقدامات تروریستی در منطقه و خارج از آن ازجمله در ایران، انباشت سلاح های هسته ای و استفاده از سلاح های ممنوعه علیه زنان و کودکان در غزه و اینگونه اقدامات جنایتکارانه همگی پیامدهای اعمال سیاست اشغال و تجاوز توسط رژیم صهیونیستی است. شکی نیست که اعمال این نوع سیاستها مهمترین عناصر زمینه ساز تشکیل گروههای تروریستی از جمله داعش، القاعده و جبهه النصره در منطقه خاورمیانه بوده است.
 
وی اظهار داشت: اظهارات و اتهامات سراسر کذبی که نمایندگان این رژیم هر از چندی علیه کشور من مطرح می کنند همگی با هدف توجیه تجاوز و بی رحمی هایی است که رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه اعمال کرده و همچنین در ادامه سیاستهای نژاد پرستانه ای است که همواره در سرزمین های اشغالی رخ می دهد.
 
سفیر کشورمان در ادامه گفت: درحالیکه دولت متبوع من سرگرم رفع شبهات احتمالی موجود در برنامه صلح آمیز هسته ای خود می باشد، بسیار مضحک است که علیرغم اطلاع همه کشورها از حقیقت غیر قابل کتمان انباشت صدها سلاح هسته ای توسط حکومت صهیونیستی، نماینده این رژیم به خود اجازه می دهد دیگران را متهم به دستیابی به این نوع سلاح ها  کند.  
 
دهقانی در پایان گفت: این حقیقتی آشکار است که رژیم صهیونیستی تمامی تلاش خود را بکار بسته تا در مذاکرات جدی و صادقانه ایران و کشورهای گروه 1+5 کارشکنی و از به ثمر رسیدن آن خودداری نماید چراکه به سرانجام رسیدن این مذاکرات یکی از بهانه های لازم برای ادامه اشغال و انجام اقدامات سبعانه را از این رژیم سلب خواهد کرد.
کد N550727

وبگردی