آفتاب
با انتشار پیام مشترکی؛

استاندار و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ارتحال آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفتند

استاندار و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ارتحال آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفتند

مرحوم آیت الله مهدوی کنی را به جرات می‌توان یک فرد شاخص بین علما و سیاست مداران معاصر دانست.

«عبدالحسن مقتدایی» استاندار خوزستان و آیت الله «سیدمحمد علی موسوی جزایری» نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با انتشار پیام مشترکی ارتحال آیت الله «مهدوی کنی» رییس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دراین پیام آمده است: با کمال تاسف و تاثر اطلاع یافتیم که عالم جلیل القدر و روحانی مبارز حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس محترم مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت. در مقام و منزلت این شخصیت کم نظیر همین قدر که امام راحل (ره) در مورد ایشان فرمودند «بنده به آقای مهدوی کنی ارادت داشته، دارم و خواهم داشت» و این جمله‌ای است که آن عارف یگانه و سفر کرده، در مورد هیچ شخصیت دیگری بر زبان نیاورد.

در فراز دیگری از این پیام آمده است: «مرحوم آیت الله مهدوی کنی» را به جرات می‌توان یک فرد شاخص بین علما و سیاست مداران معاصر دانست که در موضوعات مختلف فقهی و سیاسی و اجتماعی دارای مواضع خاص بود. با این وجود همواره حرمت اهل نظر و همسنگران دوران مبارزه با استبداد و استعمار را حفظ می‌نمود.

اینجانبان ارتحال این روحانی مبارز و مجاهد را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف و خاندان محترم آن مرحوم تسلیت عرض می‌نماییم.

 

کد N550686

وبگردی