آفتاب

فواد معصوم: عراق نیازمند حمایت بیشتر آمریکا است

فواد معصوم: عراق نیازمند حمایت بیشتر آمریکا است

رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که کشورش همواره خواهان کمک‌های دو چندان آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المسله، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق در مراسم استقبال از هیات مجلس سنای آمریکا ضمن خوش آمدگویی به هیات مذکور بار دیگر از حمایت‌های آمریکا در مبارزه با تروریسم در عراق تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که عراق خواهان روابط دو جانبه میان طرفین آن هم در سایه تحکیم اوضاع سیاسی و امنیتی در کشور است.

فواد معصوم تصریح کرد: عراق خواهان تلاش دو چندان آمریکا به منظور ریشه کن کردن داعش است و همچنین از آمریکا می‌خواهد تا برای ارسال کمک به آوارگان عراقی در تمام مناطق تلاش بیشتری کنند.

از سوی دیگر، اعضای هیات آمریکایی از تشکیل دولت عراق که می‌تواند بر اوضاع سیاسی و امنیتی عراق در جنگ علیه داعش تاثیر مثبتی داشته باشد، استقبال کردند.

اعضای این هیات اعلام کردند که دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا همواره از تصمیمات باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که مبتنی بر حمایت از عراق علیه گروه تروریستی داعش است، حمایت می‌کنند.

این هیات اعلام کرد که آمریکا تاکنون برای تحکیم امنیت در عراق هزینه پرداخت کرده و معتقد است که باید صلح و ثبات در سایه دولتی که از تمام نهادها تشکیل شده باشد، در این کشور برقرار شود.

انتهای پیام

کد N550629

وبگردی