آفتاب

بازی های پاراآسیایی اینچئون/ روز خوب کاروان ایران/ دو طلای دیگر برای کاروان غدیر

بازی های پاراآسیایی اینچئون/ روز خوب کاروان ایران/ دو طلای دیگر برای کاروان غدیر

روز چهارم رقابت های پاراآسیایی اینچئون با امیدواری های زیادی برای ایران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین به بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون؛ اولین اتفاق صبح امروز، ثبت دو مدال دیگر برای ایران بود. فائزه کرمانی و مریم سلطانی در پرتاب وزنه موفق به کسب مدال نقره و برنز شدند. 

در حالی که آب و هوای اینچئون نسبت به روز گذشته کاملا متفاوت شده و آفتابی و گرم است، ورزشکاران شایسته جانباز و معلول کشورمان مسابقات خود را در روز چهارم پیگیری می کنند. در رشته پرتاب وزنه، اولین اتفاق خوب رقم خورد و فائزه کرمانی به مدال نقره رسید و مریم سلطانی برنز گرفت. این رقابت در کلاس F34 برگزار می شد که در نهایت رقیب چینی با پرتاب 7.90 به قهرمانی رسید. پرتاب کرمانی 5.24 و سلطانی 5.02 بود. 

مرضیه صدقی هم به مدال برنز پرتاب نیزه دست یافت.  صدقی از ایران به مدال برنز ماده پرتاب نیزه کلاس اف 54/53 دست پیدا کرد.او  با  پرتابی به میزان 12 متر و 63 سانتیمتر برنز گرفت.  در این ماده "لیوان یانگ" از چین با 18 متر و 45 سانتیمتر نقره گرفت و "دیپا مالیک" از هند با 9 متر و 66 سانتیمتر نقره ای شد.
آريان لطفي نماينده دووميداني كاروان غدير موفق شد مدال نقره ماده پرتاب ديسك را با ركورد ٣٣ متر در كلاس f11 به نام خود ثبت كند. "بونسري پيچاي" نماينده تايلند با ركورد ٣٧ متر و ٧٠ سانتي متر طلا گرفت و "باي يو دانگ" از كره نيز با ركورد ٢٩ متر ٦٤ سانتي متر صاحب برنز شد.

در گلبال مردان فینالیست شدیم. تیم گلبال مردان ایران در مرحله نیمه نهایی بازی های پارا آسیایی با شکست تیم ژاپن راهی فینال شد.نماینده شایسته کشورمان در یک بازی نزدیک با نتیجه 9بر 6 ژاپن را مغلوب کرد. در حاشیه این بازی نیز اتفاقات جالبی رخ داد: 

-تعدادی دانش آموز ژاپنی حریف امروز ایران را تشویق کردند.  سه ورزشکار قطری تیم ایران را مورد تشویق قرار دادند.  تیم ایران در پایان حلقه اتحاد تشکیل داد و نام مولای متقیان در سالن مسابقه طنین انداز شد.  وررشکاران اردونی در پایان به سید مهدی سیاحی بازیکن تیم ایران تبریک گفتند. همچنین سرمربی تیم گلبال ایران گفت:با وجود مصدومیت یکی از بازیکنان مان راهی فینال شدیم.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمد بیدگلی ,پس از برد تیمش ارزشمند تیمش در مرحله نیمه نهایی افزود:بچه ها بازی خوبی برابر ژاپن انجام دداند و با وجود یک تعویض اجباری در جریان بازى برنده و فینالیست شدیم. وی در خاتمه گفت:امیدوارم تیم ما در بازى فردا قهرمان شود.

رقابت های دو ومیدانی صالح بیت سیاح هم طلایی شد. صالح بیت سیاح پرتابگر دیسک ایران درکلاس اف 41 درادامه رقابت های دو ومیدانی بازی های پارا آسیایی اینچئون امروز چهارشنبه موفق به کسب مدال طلا شد. سیاح با رکورد 37 متر و 32 سانتی متر ضمن کسب عنوان نخست این رقابت ها طلایی شد این ورزشکار ایرانی با نخستین پرتاب خود این رکورد را ثبت کرد.او درپرتاب دوم 27 متر و 25 سانتی متر پرتاب کرد و وی درپرتاب سوم رکورد 35 متر و 12 سانتیمتر ازخود به جای گذاشت. بیت سیاح درپرتاب چهارم خطا کرد ودرپرتاب پنچم موفق به کسب رکورد 35 متر و 47 سانتی متر شد. دراین ماده نمایندگان عراق دوم وسوم شدند بیت سیاح پس ازکسب مدال طلا با پرچم مقدس چمهوری اسلامی ایران درپیست دو میدانی دور افتخار زد.

 

252   41

کد N550471

وبگردی