آفتاب

«سورنا»، قهرمان نهمین جدال خودروهای شیمیایی ایران

«سورنا»، قهرمان نهمین جدال خودروهای شیمیایی ایران

نهمین دوره مسابقات ملی «کمیکار» (خودروهای شیمیایی) ایران با برتری تیم‌های سورنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خلیج فارس از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و MSE از دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه پایان یافت.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا، در پایان این رقابت‌ها که به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان برگزار شد، برترین تیم‌های خودروهای شیمیایی در پنج بخش پوستر، عملکرد، رالی آزاد، ایده برتر و دانش‌آموزی معرفی شدند.

حمید طباطبایی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با بیان این که این واحد دانشگاهی نزدیک به سه سال پیش با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود درخواست برگزاری مسابقات ملی کمیکار ایران را به انجمن مهندسی شیمی ایران ارائه داده بود، اظهار داشت: پس از دریافت مجوز نهایی برای برگزاری این مسابقات در 23 و 24 مهرماه جاری، ثبت نام اولیه از خرداد ماه آغاز و در 25 شهریور مرحله دوم ثبت‌نام به پایان رسید که کمیته داورران پس از بررسی و ارزیابی 72 تیم ثبت نام کننده، 55 تیم را مورد تأیید خود قرار دادند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با اشاره به این موضوع که 310 دانشجوی شرکت‌کننده، هیات داوران و... در این مسابقات حضور داشته‌اند، تصریح کرد: از 55 تیم مورد تایید قرار گرفته 27 تیم از دانشگاه‌های دولتی، 17 تیم از واحدهای دانشگاه آزاد، چهار تیم دانشگاه پیام‌ نور و هفت تیم از دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان حضور داشتند.

وی گفت: هیأت داوران پس از ارزیابی و محاسبه امتیازات کسب شده تیم تندر سهند دانشگاه صنعتی سهند تبریز را به عنوان تیم برتر بخش عملکرد و تیم‌های MSE دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه و هارپاک دانشگاه صنعتی سهند تبریز را به عنوان تیم‌های دوم و سوم این بخش معرفی کردند.

طباطبایی با اشاره به حضور هفت تیم از مدارس استعدادهای درخشان در این دوره از مسابقات گفت: تیم vector از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید حقّانی بندرعباس توانست با پشت سرگذاشتن رقبای خود حائز رتبه اول در بخش دانش‌آموزی شود.

وی اضافه کرد: تیم pioneer دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، AMA دانشگاه صنعت نفت اهواز و دیاکو از دانشگاه کاشان نیز به عنوان تیم‌های اول تا سوم بخش پوستر انتخاب شدند.

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با اشاره به برگزیدگان بخش لیگ آزاد که برای نخستین بار در مسابقات ملی کمیکار برگزار می‌شد، اظهار داشت: تیم‌های سورنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خلیج فارس از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و MSE از دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه رتبه‌های اول تا سوم بخش لیگ آزاد را کسب کردند.

در بخش ارائه ایده برتر نیز تیم اترک 3 باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان توانست به عنوان تیم برتر معرفی شود.

مهندس حسین غفاری، سرپرست تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم با اشاره به ماشین طراحی شده توسط این تیم برای این دوره از مسابقات خاطر نشان کرد: برای شرکت در نهمین دوره مسابقات کمیکار از یک سال قبل مطالعات خود را آغار کردیم و در نهایت موفق به ساخت باتری لیتیمی 12 ولت (یک اهم) شدیم.

به گفته وی در این باتری ترکیبی از کاتد اکسید لیتیوم، آهن و فسفات سنتز شده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر استفاده شده است.

انتهای پیام

کد N550384

وبگردی