آفتاب
معاون وزیر اقتصاد؛

خصوصی‌سازی تا پایان سال تمام نمی‌شود

خصوصی‌سازی تا پایان سال تمام نمی‌شود

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه خصوصی سازی تا پایان سال جاری به اتمام نخواهد رسید لیست شرکت های قابل عرضه به بخش خصوصی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله پوری حسینی عصر امروز در  مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی، بانک، بیمه، بازار سرمایه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش گفت: حجم شرکت هایی که باقیمانده از گردونه واگذاری ها در راستای خصوصی سازی زیاد است و برآورد می شود که تا پایان سال تمام این شرکت ها را نتوانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در بیان دلیل این موضوع گفت: اراده ما تنها نیمی از راه است و نیم دیگر آن آماده بودن بخش خصوصی و جلوگیری از تلاطم در بازار سرمایه است که ما را نسبت به اینکه تعداد زیادی از سهام شرکت ها را روانه این بازار برای خصوصی سازی و عرضه کنیم منع می کند.

وی در خصوص واگذاری سهام عدالت گفت: 61 شرکت دولتی در قالب سهام عدالت به 42 میلیون نفر واگذار شده اند که تعداد این افراد در حال افزایش به 49 میلیون نفر است که باید ارزش سهام آن بازپس داده شود و پس از آن آزادسازی صورت گیرد.

پوری حسینی مهلت زمانی آزادسازی سهام عدالت بر اساس قانون را 10 سال که پایان این فرصت اتمام سال 94 است ذکر کرد و تصریح کرد: ابهامات، اشکالات و سوءاستفاده از این عنوان همه را بر آن داشت که لایحه ساماندهی سهام عدالت از سوی دولت تهیه  شود که البته هنوز به مجلس ارسال نشده است.

معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه با همکاری دولت و مجلس ساماندهی طرح سهام عدالت در کوتاه مدت انجام خواهد شد گفت: در حال حاضر سبدی از سهام نیروگاه های حرارتی، سیکل ترکیبی، نیروگاه های انرژی نو، پالایشگاه نفت، پتروشیمی ها، صنعت آلومینیوم و  شرکت هایی در بخش کشاورزی آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

کد N550315

وبگردی