آفتاب
در کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید شد

عوامل اسیدپاشی‌ به اشد مجازات برسند

عوامل اسیدپاشی‌ به اشد مجازات برسند

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه امروز خود موضوع اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه طبق آخرین اطلاعات به دست آمده مطرح شد که طی سال جدید حدود چهار مورد اتفاق افتاده و مواردی که رخ داده هیچ ارتباطی با امر به معروف و نهی از منکر نداشته‌اند و در برخی موارد خانم‌ها دارای حجاب کامل بوده‌اند.

در این جلسه مطرح شد که بر این اساس رسانه‌های ضد نظام به دنبال بهره‌برداری تبلیغاتی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران هستند و درعین حال انتظار می‌رود که عوامل با فوریت شناسایی، دستگیر و به اشد مجازات برسند و همچنین در معالجه و رسیدگی به افراد حادثه‌دیده نیز دقت و سرعت لازم انجام شود.

بر اساس این گزارش، همچنین حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه امروز این کمیسیون به منظور پاسخ به سوالات نمایندگان حضور داشت و ابتدا حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان درباره علت عدم پیگیری دیپلمات ربوده شده ایران در یمن سوال خود را از وی مطرح کرد.

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال اظهار کرد: همه تلاش خود را برای آزادی و تعیین تکلیف شهروندان در خارج از کشور به کارگرفته و خواهند گرفت اما به جهت ماهیت گروه های گروگان‌گیر دسترسی به آن‌ها نیازمند کار بیشتر و زمان طولانی تری است.

پس از توضیحات وزیر دفاع نماینده سوال کننده اعلام کرد که از پاسخ های وزیر قانع شده است.

همچنین سوال دیگری درباره علت تاخیر در پرداخت حقوق رزمندگان در این جلسه مطرح شد و دهقان این‌گونه پاسخ داد که سازوکارهای مناسب با هدف‌گذاری‌های دقیق، مقدمات طی شده است اما چنین برنامه‌ای نیازمند آمار دقیق و همکاری دستگاه‌های ذیربط است که خوشبختانه در حال حاضر کار از روند بسیار خوبی برخوردار شده است.

به گفته وزیر دفاع، در صنعت بیمه نیز اغلب رزمندگان و جانبازان نیازمند بیمه و درمان هستند اما با مبلغ اختصاص‌یافته باید ببینند در چه فرمولی باید هزینه شود آیا بیمه سالانه، ماهانه و یا زمان مشخصی باید درنظر گرفته شود که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و باید بسته های حمایتی درمانی برای آن‌ها طراحی شود چون مبلغ اختصاص یافته در قبال افراد مشمول تناسب ندارد، به هر حال نمودار پرداخت ماه به ماه در 6 ماهه نخست 93 کاملا گویا است و مطابق شرایط رزمندگان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

کد N550185

وبگردی