آفتاب
نایب رییس كمیسیون برنامه در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس در مورد لایحه احكام بودجه سنواتی تجدید نظر كند

مجلس در مورد لایحه احكام بودجه سنواتی تجدید نظر كند

فکر می‌کنم دوستان باید دقت بیشتری در دادن این رای می‌داشتند زیرا به راحت‌ کردن مجلس برای بررسی جزییات کمک بسیاری می‌کرد. ضمن اینکه دائمی کردن خیلی از احکام یک جهت‌گیری مثبت نظام اجرایی اداری بود که البته امیدواریم مجلس مجددا اصلاح کند.

رییس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عدم موافقت با لایحه دولت برای ثابت كردن احكام بودجه را تبیین نشدن درست برای نمایندگان مجلس دانست و اظهار امیدواری کرد که مجلس به زودی در این مورد تجدیدنظری صورت دهد.

غلامرضا تاج‌گردون در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا عدم موافقت مجلس با لایحه بودجه را نمی‌توان به نوعی تقابل مجلس و دولت شمرد؟ گفت: دلایل متعددی برای این امر می‌توان آورد و یکی اینکه این موضوع به نوعی برای نمایندگان مجلس خوب تبیین نشده و ضرورت دارد که دوباره برای آنها این موضوع باز شود.

وی با بیان اینکه این لایحه هم به نفع مجلس و هم نماینده‌ها بود، اظهار داشت: موافقت با این طرح یک کار دوسویه خوب است و کلا به نفع کشور بود که مجلس آزادانه در این مساله ردیف‌های بودجه را به طور کامل بررسی کند.

نماینده گچساران اظهار داشت: فکر می‌کنم دوستان باید دقت بیشتری در دادن این رای می‌داشتند زیرا به راحت‌ کردن مجلس برای بررسی جزییات کمک بسیاری می‌کرد. ضمن اینکه دائمی کردن خیلی از احکام یک جهت‌گیری مثبت نظام اجرایی اداری بود که البته امیدواریم مجلس مجددا اصلاح کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: ایراداتی که در جزییات وجود دارد همیشه در صحن قابل اجراست اما رای منفی به کلیات آن دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد.

تاج‌گردون از جمله عوامل متعدد عدم توافق این لایحه را زمان و آمادگی نداشتن کار کردن نمایندگان در دو شیفت کاری دانست و ادامه داد: این طرح با دلایل متعددی که باعث عدم موافقت آنها از طرف نمایندگان مجلس شد به مجلس، دولت، مردم و کشور کمک می‌کرد زیرا در احکامش مسائل ریزی دارد که منفعت زیادی را در برداشت.

کد N550134

وبگردی