آفتاب
علوی:

وزارت اطلاعات ماموریت های خود را بر محور شرع، اخلاق و قانون قرار داده است

وزارت اطلاعات ماموریت های خود را بر محور شرع، اخلاق و قانون قرار داده است

ثمره 30 سال تجربه عملکرد اطلاعاتی این وزارتخانه ایجاد آرامش در جامعه است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: ثمره 30 سال تجربه عملکرد اطلاعاتی این وزارتخانه ایجاد آرامش در جامعه است.

به گزارش ایلنا، ‌ حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در نشست شورای اداری استان گفت: کشورهای استکباری در هر کشوری از آدم ها و نیروهای همان جا علیه منافع و امنیت ملی آنجا استفاده می کنند که این امر در کشورهای عراق، سوریه و افغانستان نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: امروز نقش دستگاه های اطلاعاتی بسیار تعیین کننده است که استان بوشهر نیز به دلیل همجواری با برخی کشورهایی که مطامع امنیتی و اطلاعاتی نسبت به این خطه از میهن اسلامی دارند، از حساسیت بالایی برخوردار است.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: امروز دوران نبرد سرویس های اطلاعاتی است و سرویس ها با هم برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود تعامل دارند.

علوی، با اشاره به این که سیستم قانونی بدون رهبری صالح و شایسته ناقص است افزود: امنیتی که با مبانی خداوند برقرار می شود هدفمند و یک وسیله و ابزاری برای تحقق فرهنگ صحیح الهی، عبودیت و بندگی است.

وی گفت: وقتی یک امنیت برای حاکمیت فرهنگ عبودیت مطرح است باید یک تلاش امنیتی فرهنگ محور صورت گیرد.

وزیر اطلاعات افزود: تشکیلات امنیتی جمهوری اسلامی ایران نمی تواند مانند دیگر سرویس های اطلاعاتی سایر کشورها عمل کند، زیرا ماموریت های این وزارتخانه در چارچوب شرع، قانون و اخلاق نمود پیدا می کند.

علوی اظهار داشت: امنیتی که برای فرهنگ بندگی، اجرای احکام اسلامی و حاکم شدن ارزش های دینی در جامعه است، نمی تواند از راهکارغیراسلامی باشد بر همین اساس وزارت اطلاعات ماموریت های خود را بر محور شرع، اخلاق و قانون قرار داده است.

علوی با بیان این که امنیت حق مردم است،گفت: خداوند متعال در صدر ایجاد کنندگان امنیت در جامعه است و امنیت یک نعمت خدادادی بستر ساز رشد و تعالی فرهنگ و اقتصاد در سرزمین هاست.

وزیر اطلاعات لازمه تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب را در پرتو امنیت دانست و افزود: رسالت حکومت اسلامی برقراری امنیت است همانطورکه خداوند برای بندگانش امنیت ایجاد کرده است.

علوی با گرامیداشت سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات گفت: ثمره 30 سال تجربه عملکرد اطلاعاتی این وزارتخانه ایجاد آرامش در جامعه است، طوریکه هیچ کس در کشور احساس ناامنی نمی کند، طلبه در حوزه، استاد در دانشگاه، فعال اقتصادی در عرصه اقتصاد و فعال فرهنگی با آرامش و امنیت فعالیت خود را انجام می دهند.

وی یادآور شد: این وزارتخانه در تعامل با سایر نیروهای مسلح، دستگاههای قضایی و اجرایی در تحقق استقرار امنیت پایدار، بالنده و پویا که خود زمینه ساز شکوفایی سایر زمینه هاست عملکردی موفق دارد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: این وزارتخانه تلاش می کند فضای مناسبی را برای سرمایه گذاران، افزایش تولید ملی، ایجاد فرصت های شغلی پایدار و برقراری امنیت در همه ابعاد فراهم کند.

علوی با قدردانی از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر با هوشیاری این عزیران تحرکات سرویس های اطلاعاتی بیگانه رصد و عناصری که می خواستند برای بیگانگان کار تجسسی را انجام دهند شناسایی و به دست عدالت سپرده شده است.

وی با بیان این که استان بوشهر در همه ابعاد نقش تعیین کننده ای در کشور دارد افزود: این استان به عنوان قطب اقتصادی، صنعتی، نظامی، تجاری و هسته ای کشور است که جایگاه خاصی به آن در عرصه ملی داده است.

وزیر اطلاعات با تسلیت در گذشت آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام زندگانی این عالم ربانی، اسلامی، اخلاقی و تجلی عملی به احکام و معارف اسلامی بود.

وی با قدردانی از تلاش های مدیرکل سابق اطلاعات استان بوشهر و با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر دستگاهی است گفت: وزارت اطلاعات برای مسوولیت مدیریتی خود در استان ها به دلیل برخورداری از نیروهای توانمند و مسلط به امور، برای تامین مدیران رده های عالی و میانی از نیروهای مومن، متخصص، متعهد و ولایت مدار خود استفاده می کند.

در این آیین از تلاش های چهارساله مدیرکل اطلاعات استان بوشهر تجلیل و مدیر کل جدید به اعضای شورای اداری این استان معرفی شد.

کد N550124

وبگردی